PH-Maulidul Rasul 1431H

                             Nik Nur  Madihah Nik Kamal(Tokoh Maulidur Rasul 1431H)    


                  Sempena PH Maulidur Rasul hari ini,pelbagai aktiviti boleh dilakukan di rumah.Sambil bersantai di depan TV menonton rancangan Khas Maulidur Rasul,aku melayari internet.Bersembang di laman FB dengan beberapa rakan di alam maya ini memang melekakan.Menerusi rancangan khas Maulidur Rasul, kehadiran seorang bapa mengambil  anugerah bagi pihak anaknya really touched my heart
Kejayaan pelajar dari Sekolah Menengah Agama Arab Maahad Muhammadi (Perempuan), Kota Bharu, Kelantan ini agak istimewa kerana dia adalah anak seorang nelayan yang hidup dalam keadaan serba kekurangan berbanding pelajar cemerlang SPM sebelum ini yang datang dari keluarga yang agak senang.She deserved to receive the award.Same award also given to Faiza Bawumi (Beras Faiza sdn.Bhd).Dermawan yang setia menaja rancangan Bersamamu di TV3 every Wed        


                   We have no plan for outing coz anak-anak gonna sit monthly test next week.Selesai membasuh dan memasak,aku membersihkan mini aquarium ikan ku pulak.I love to see my pet swimming in clear water. Although cleaning aquarium does not  included in my tasks agenda today.Hubby with his hobby,listening to his oldies and goodies while reading papers.

                     




                  Cuaca sangat baik, dan kain dijemuran sedia untuk diangkat.Selesai menghadapi hidangan tengahari seisi keluarga,aku dan Lyn menonton CD Twilight Saga entah untuk yang ke berapa kali ....gara-gara crazy to Edward Cullen.CD  New Moon masih tiada di pasaran.Kalau tidak......tentu ia juga menjadi our fav. CD movie.Pada hal 2 kali aku menonton movie ini di  panggung wayang. Almost 1 and a half  hour  kami berada di depan TV.



                Malamnya,while watcing Buletin Utama,aku ironing clothes which is the work I hate most to do.3 jam duduk menggosok buat kaki aku terasa kebas.Sementara mata belum mengantuk sekali lagi aku melayari laman FB aku.My niece 'Bella' was on the line.Sempat berchatting sekejab bertanyakan tentang persiapan perkahwinan kakaknya,Zatil.Insyaallah kami akan ke rumah kak long next Sat.di Taman Sri puteri Skudai untuk meraikan majlis perkahwinan Zatil nanti.


              Sebagai "orang rumah",rutin harian sebegini will keep on doing and doing every day.






Lamanrindu :  As Nik Madihah,hopefully Nabilah,Fatin and Nura will  get excellent result
            

Comments

Popular Posts