novel

                                            
Novel Jaja Dan Din


Novel terbaru dari penulis favourite,Noor Suraya usai aku baca.Memang menarik.Dengan gaya penulisannya yang begitu kreatif dan bersahaja dengan bahasanya yang lembut menjadi trade-mark beliau.Noor Suraya  had never disappointing her fans.Jaja & Din bukan setakat kisah biasa tetapi juga dimasukkan unsur-unsur dakwah yang pastinya boleh mengisi jiwa pembaca.Sirah Rasulullah dan hadis-hadis baginda turut diselitkan.Isu-isu global dunia yang terkandung di dalam novel ini juga boleh dijadikan bahan informasi berguna kepada pembaca.
So for those who said reading novel is futility, Noor Suraya has proven that through novel we could preach and had benefited.
            Situasi kehidupan di kampung dengan panorama alam yang mendamaikan sering menjadi bahan ilusi penulis .Kampung merupakan tempat yang sinonim dengan kedamaian dan ketenangan. Kehijauannya melambangkan ketenangan.Laman permainan sewaktu zaman kanak-kanak masih jelas terbayang. If I could be a great writer,akan aku abadikan segalanya di dalam karyaku. 
 
 
 
 
 
 
Laman rindu:memetik Ungkapan Noor Suraya di dalam Novel ini " Bahagia itu bukan seperti mana yang orang nampak,tapi sebagaimana yang kita rasa"           
       
 
      

 

Comments

Popular Posts