Mak Telefon




Ketika sedang asyik bersembang dengan Nora,Saadiah dan Ana tentang majlis doa selamat yang akan kami hadiri di rumah pengetua malam nanti,tiba-tiba telefon bimbitku ringing.Kak long's home no.appeared on the screen.Rupanya emak on the line.Bertanyakan aku kenapa telah seminggu tidak menghubunginya as I always did every week.She tought that I'm still sulky or what ever......No lah mak.Banyak kali aku cuba menghubunginya samada di Batu 6 atau di rumah Ani,namun sering tiada jawapan.No wonder rupanya mak dan abangku Nasir telah beberapa hari berada di rumah kaklong...It's my obligation to give mom a phone-call at least twice a week untuk bertanyakan khabarnya.Cuma entah kenapa sepanjang minggu lepas aku jadi pelupa atau lalai untuk menelefonnnya.Jadi bila tiba-tiba aku mendengar suaranya di hujung talian tadi tiba-tiba aku jadi rasa bersalah kepadanya.Sempat bersembang tentang persiapan yang telah mulai dijalankan oleh kaklong untuk majlis persandingan Zatil pada 7hb Mac nanti.Bagi kaklong yang buat pertama kalinya akan mengadakan satu majlis yang besar seperti ini,kehadiran emak tentu akan dapat meringankan sedikit rasa tensionnya.

 Buat kak long aku minta emak sampaikan niat aku yang terlalu ingin 'membantunya" mengikut kemampuan yang aku ada,because I never forget all her kindness ketika tinggal di rumahnya dulu.Kini masanya untuk  aku membalasnya meskipun tidak dapat hadir awal ke rumahnya di Skudai  nanti.Maklumlah majlis bakal dilangsungkan bukan pada musim cuti sekolah.Tentu kaklong and abang Yusof's had their own reasons why they choose that date  
 Dah jadi isteri orang anak buah aku ni....Tak sedar masa berlalu begitu pantas.Once I Remember  her baby time.She was very cute and pampered to me.

Zatil(kakak) memang manja dan comel....


I would try to come  on her wedding ceremony  kerana sewaktu hari pernikahannya hampir setahun yang lalu aku tidak berpeluang untuk bersamanya.Masih terngiang di telingaku harapan kakak agar aku dapat bersamanya di hari persandingannya nanti."Alang jangan tak datang bila kakak bersanding nanti."Meskipun sudah bergelar isteri kami semua mengharapkan kakak tidak hilang fokus terhadap pengajiannya yang masih belum tamat.




Laman rindu : Semoga majlis bakal berjalan dengan lancar dan diberkatiNya.


Comments

Popular Posts