NUR KASIH......Satu Fenomena


Setiap malam Jumaat pukul 9 malam pasti aku dan 2 orang anak perempuanku akan duduk melekap di depan TV untuk menonton drama bersiri hebat masa kini,Nur kasih.It has already become a must until I am willing to set aside apa jua perkara pada waktu itu.Betapa hebatnya penangan drama ini in captured audience's heart.Pengarahnya Kabir Bhatia begitu kreatif dalam melahirkan watak-watak,plot ,situasi dan dialog yang bergabung menjadi satu jalinan cerita yang mengesankan di hati setiap penonton.Element Islamik yang serba-serbi sederhana dalam kehidupan was well mannered implimented.

Watak utama Aidil yang sanggup berkorban apa saje demi kebahagiaan orang lain amat meruntun jiwa.Begitu besar pengorbanan seorang anak yang sanggup meminggirkan hati dan cintanya demi menjaga hati ayahnya yang sakit.Nur Amina seorang isteri yang solehah.Ciri-ciri wanita muslimah yang sanggup dan setia pada suami. Kabir invites audience to understand what implicitly behind denotation through his play.Earlier, Adam was won with his black Character.Like Nur,audiences feeling less assured with his positive changes that he tried to show to Nur. Manakala tanpa watak Sarah,drama ini juga tidak akan ada serinya.Dia telah berjaya membuat penonton membencinya.Dia termat jujur dengan hatinya sendiri. Apa kurangnya Sarah?What lack of Sarah?Because without such as Sarah character this story has no climax.

Tidak hairanlah telenovela ini memonopoli keseluruhan drama yang disiarkan oleh stesen-stesen TV yang lain.Dengan panorama alam yang indah,pendukung watak,akan adakah drama seumpamanya yang dapat meninggalkan kesan yang paling dalam di hati penonton.

..........mula meminati lakonan Remy Ishak sedari drama bersiri Cindirella lagi

Comments

Popular Posts