Nostalgia @ SKBA '77-79

Pengawas sessi 78/79




4 Kenanga @ 77



Melihat 2 keping gambar di atas,aku tertawa sendiri.Sudah lebih 30 tahun ianya kuabadikan di dalam memori hati,tersimpan kemas di album.Masih terbayang kenangan manis di awal alam persekolahan.I was less glowing in academic.However I still had a chance at making presentation.Kalau ada pun penyampaian hadiah,selalunya untuk subjek BI.Ostensibly Iwas the best among them to that subject.Kononnya....Mewakili sekolah dalam pertandingan drama,nyanyian dsbnya memang selalu menjadi tanggungjawabku.Dan aku ....memang tak pernah menghampakan sekolah.


I was remembering when representing school in drama competition BI together Hizam ,Noraini and Ahmad di SK CANOSSIOAN CONVENT in year '79. Kami merasa teramat kerdil jika nak dibandingkan dengan sekolah2 lain di dalam Segamat pada masa itu.Namun semangat juang kami amat tinggi dan kami berjaya in 2nd place.Itu antara kenangan yang paling istimewa aku bersama Noraini Yusuf yang kini seorang doktor .Ramai lagi kawan-kawanku yang memiliki jawatan bertaraf pro. seperti Sutiman Kemin,seorang jurutera,Samsudin Saleh VIP di PPD Kucing,Muhammmad Amin Khan Pensyarah di SMT Seremban.They are somebody but I'm nobody.


Alhamdulillah kami masih boleh berhubungan melalui alam maya.Melihat kejayaan kawan-kawan di dalam kerjaya mereka,timbul keinginan untuk kembali belajar.Noraini dan Sutiman selalu menasihatkan aku agar jangan mudah berputus asa.Actually intention to study back dah lama ada di fikiranku.However its increasingly spirited lately. Hubby also encouraging me to study again and dare to accept friends challange. Tapi mampukah aku? Selagi ada kemahuan di situ ada jalan.








Alangkah bertuahnya andai dapat kembali ke alam kanak-kanak yang masih punyai fikiran yang segar dan cerdas.




Comments

Popular Posts