One shiny Saturday.

     Wadina tidak sombong to snap a photo together.Malangnya camera tersilap setting lalu the photo jadi black and white.Namun dia amat cantik in and out.Then we saw her di booth grup karangkraf .Apparently she was there to promote her writes too.



         Pameran buku berlangsung lagi.Kini  di Plaza PKNS,started from 25 Jun til 5 Julai.Sambil ingin melawat anak di asrama SMT,I took the opportunity to be there.Saadiah dan Norezah 2 kaki novel pantas menelefon aku meminta aku membelikan novel-novel baru dari Jemari Seni untuk mereka.Syud dan Nazurah Aisyah who come with their new novel were there.
         Hubby  finally found  out buku yang di cari-carinya selama ini iaitu FIQH PERBANDINGAN ISU-ISU FIQH TERPILIH yang disusun oleh Dr.Basri Ibrahim Al-Hasani Al-Azhari.Buku yang membicarakan tentang pendapat dan pandangan beberapa Ulamak Islam tentang pelbagai isu yang timbul di dalam masyarakat Islam berdasarkan dalil dan hujah  based on Quran dan Hadis daripada  empat Mazhab yang utama.

         Syud-left, with her new novel(Untuk Awak Teja Aulia) dan Nazurah Aisyah(Bunga Melur Ivy)sedia melayan pengunjung di gerai Jemari Seni which crowded with JS fan novel.Ralat  juga kerana kak Su tidak dapat besama pada hari ini kerana tidak sihat.Itu kata Syud padaku.So her novel Nyanyian Tanjung Sepi yang aku beli kurang serinya without her nice writing nor any notes.





         Kehadiran  Sultan Selangor ke pameran ini memberi peluang kepada kami  untuk melihat wajah sorang Sultan dari dekat.


         Bergerak meninggalkan Plaza PKNS lyn merayu ayahnya untuk pergi ke Muzium Negara untuk melihat Pameran Keranda.As the day masih panjang lagi hubby fulfilled her wish.Actually I've not been here since I was 17 where by that time Muzium mengadakan pameran Tamaddun Islam(if i am not mistaken) yang mempamerkan pedang dan janggut Rasulullah.Many changes had been occured here.






                      Melewati beberapa keranda dan replika kubur yang dipamerkan terasa seramnya juga ditambah dengan  muzik latar belakangnya  yang mendayu-dayu mengiringi pergerakan kami dari satu kubur ke satu kubur.


                  After half an hour kami melawat ke beberapa bahagian lain di Muzium ini.Menarik dan ianya amat berguna untuk tontotan generasi ke generasi.





           Bergambar sakan 2 anak dara aku ni.So tercapailah hajat Lyn untuk melihat Pameran di sini and we left the Muzuim with happily.











Lamanrindu :    Why do I  select the God father song for this entry?The answer is coz it's an everlasting song for all the time.

Comments

Popular Posts