Arwah ayah dan World Cup '98





                      Demam Bolasepak Piala Dunia semakin menuju ke kemuncaknya.Peminat2  bola dengan favorite team masing2 semakin tidak sabar untuk melihat pasukan pilihan mereka layak ke Final.So sad coz my favourite team France not even listed in 16 groups untuk prlawanan yang seterusnya.But as A big Fan of France  I will stay loyal to this team what ever they loose or win.Thus zidane Zidan is no more in the team,but his spirit still remain in their teams heart.

                    Aku dan Adah menemui sesuatu yang  amat menyentuh hati ketika 'membarik' almari usang arwah ayah di dalam bilik sewaktu di kampung recently. Keratan akhbar tentang World Cup '98 yang tersimpan kemas di dalam salah satu fail milik arwah.Teramat mengusik hati kami  where got his writing tentang jadual-jadual perlawanan bola dan pasukan yang layak ke pusingan2  yang seterusnya.Aku masih ingat lagi,ketika itu kesihatannya memang tidak berapa baik.Namun masih setia berjaga malan till pagi untuk menyaksikan perlawanan tersebut.Dan keesokan paginya ayah akan membeli paper News Strait Time(akhbar yang menjadi kesukaannya)untuk melihat ulasan  perlawanan tersebut.


             Ayah memang peminat bola semenjak zaman remajanya lagi.Dan kalau tidak silap aku arwah adalah seorang goalie untuk team bolanya.(same as my hubby).Thus tiada Astro yang menyiarkan all the games,namun his  time table was completed till the end of the match where France met Brazil and won 3-0.France won their first title and Zidan was the hero.









































            Catatan keputusan perlawanan yang ditulisnya.

                                                                                 

                     Tulisan ayah memang cantik..............................

             Nostalgic dengan minat arwah terhadap sukan bolasepak.Sudah 3 musim perlawanan Bolasepak Piala Dunia tanpanya.Malang buat anak aku,Amy yang tidak dapat mewarisi kebolehan ayahnya di dalam permainan bolasepak ini due to bad injury ketika latihan bolasepak di sekolah 3 tahun dulu.Kecederaan yang kekal hingga kini memaksanya untuk berhenti bermain bola.Poor Amy.Namun dua orang sepupunya Luqman dan Haziq seem like good in playing football.


                   Hanya tinggal lebih kurang 2 minggu lagi FIFA  2010 akan tamat.After France Brazil and Argentina menjadi pilihan kedua dan ketiga aku.Hopes Brazil will meet Argentina in the Final.










Laman rindu : Abadikan entry istimewa ini dengan  irama lagu keroncong kegemaran arwah  nyayian Kartina Dahari.Sayu dan di buai rindu pada ayah.





                    




Comments

Popular Posts