Kejamnya Zionist Israel





          I didn't write here for a very long time. Busy sket lately.Seronok farming kat Farmville actually.Jadi benar-benar ketagih meskipun nak jadi jutawan ladang  kat alam maya aje.Berlumba2 dengan neber2 FV untuk meningkatkan level.Siap tanya pada rakan2 FB  join this fun game  just to compile neber .Tak ke gila FV tu....Namun sempat juga menghabiskan beberapa buah novel Jemari Seni.While waiting FV fully loading kat screen laptop aku curi masa untuk membaca .More fun when Ruby Hazri and Iman Xara(JS novelis) doubled up partners on my farmville. Ilham datang apabila melihat  a colourful farm agaknya.


         Novel tulisan Saidatul Saffa ini menyelitkan perjuangan fisabilillah watak heronya Izzat di bumi Palestine.Dalam memburu cinta dan menagih perhatian Raudhah ,Izzat mempertaruhkan nyawanya demi cinta agungnya kepada Allah yang melebihi segala-ganya.Gambaran tentang perjuangan penduduk Palestine di Semenanjung Ghaza yang dimiliki sepenuhnya oleh Hamas.Pembaca dibawa melihat kehidupan kanak-kanak yang telah lali dengan bunyi tembakan dan ledakan bom malah mereka tidak gentar untuk berjuang sama dengan cara mereka yang tersendiri.
Namun wilayah itu kini menjadi topik sensasi apabila kita dikejutkan dengan serangan oleh tentera Israel terhadap rombongan bantuan kemanusiaan ke Gaza. All Muslims  expressed their hate to Yahudi  regime yang tidak berperikemanusian ini.Prasangka buruk zionist terhadap bantuan yang dibawa oleh bantuan kemanusiaan sebagai  barang senjata memang telah dijangka. Terkini MV Rachel Corrie, kapal terakhir yang membawa bantuan kemanusiaan ke kawasan Gaza yang dikepong Israel, bersama sekumpulan aktivis damai termasuk enam dari Malaysia, telah dirampas oleh Pasukan Pertahanan Israel.Marilah kita sama-sama memohon kepada Allah agar bantuan yang dibawa itu berjaya sampai kepada penduduk Gaza.
Apa yg brlaku di bumi Palestin seperti  mana yg dilakukan oleh rejim zionis ini adalah sesuatu yg telah ditentukan oleh Allah. Mesej yg ingin Allah sampaikan kpd umat Islam adalah  supaya semua Islam bersatu dalam mempertahankan hak dan kesucian Islam.



              2 weeks  school holiday which started today gave little space to me to do new entry.Entahlah tiba2 aku jadi geram dengan kekejaman zionist lalu ingin berkongsi rasa dengan mereka yang lainnya di blog aku ni.At least ada juga something new di laman rindu ku ini.Siang tadi telefon Ani yang kini berada di Perak kerana kenduri kahwin sepupu Aman di sana.Aku memberitahu yang kami dah tak sabar nak balik kampung after several times keep delaying.Lyn hanya ada kelas tambahan untuk UPSRnya pada minggu pertama cuti sahaja.Insyaalah kami akan berada selama seminggu di sana.Dah lama tak melayan kerenah Afiz dan Adif.




Laman rindu :  We are the world tema penyatuan hati untuk keamanan sejagat.








Comments

Popular Posts