25 Syawal

                         Dah lama tak jumpe.....so posing manja2 gitu dengan Emma.


          Diam-tak diam dah 25 hari kita di bulan Syawal.Namun kehangatannya masih  dirasakan dengan majlis rumah terbuka yang masih diadakan.Alhamdulillah,selesai menjalani puasa sunat Syawal kunjungan raya di dua buah rumah terbuka  pada malam ini terasa bagaikan berada di Syawal pertama.Thanks Emma for your invitation.She's one of our neighbours when we first moved here.Meskipun kini sudah berpindah,she will never forget to invite us.Sebagai rumah kedua terbuka yang kami kunjungi pada malam ini,aku hanya mampu menjamah beberapa hidangan lazat yang disediakan.Kunjungan pertama di rumah jiran yang turut meraikan harijadi anaknya telah aku manfaatkan dengan makan sepuas-puasnya. Coz I just had a little bit eat and drink for breaking fast.Jadi semuanya nampak sedap dan menyelerakan.Actually I felt aggrieved for not being able to attend Fatimah's house last week.I'm very sorry Mah.Tiba-tiba aje ada halangan yang mendatang.
My Ala girl keeps always study hard  with FB,twitter 
           Masa memang pantas berlalu meninggalkan kita dengan pelbagai cerita.Namun hari-hari yang mendatang perlu dihadapi walau apapun situasinya.PMR yang bakal diduduki oleh anakku Ala hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.Rileks aje aku tengok....aku pulak yang naik risau. 
Aku bangga kerana Ala maemiliki kawan-kawan yang sangat mengambil berat dan perhatiaan terhadap kelemahannya di dalam beberapa subjek.
 Dina.one of  Ala's buddies siap cakap kat aku,'Aunty tadi saya torture Farah buat matematik sampai dia nangis dan Dina ada beri dia latihan.Lalu kata aku,'good job Dina.This what friend is for.Bukan untuk masa seronok aje.Aku tahu Dina dan beberapa kawan Ala yang lain seperti Anjali,Didi.Tini dan Reenosha, mereka tidak mahu Ala fails and they want to continue their giler2 time together.
                                       Anjali. yang aku gelar Kareena Kapoor.Always telling Ala that she feels like to hug me...I like to listen her speaking malay.Macam minah salleh.Dia pun concerned dengan Ala.So Ala you better watch out this!

                        The  very fanatic Justin Bieber fans,Lolo.Reenosha,Anjali and Ala.Hopefully Justin Bieber's song Never say Never menjadi pendorong untuk berjuang di medan peperiksaan tak lama lagi.
Apa-apapun aku hanya mampu mendoakan yang terbaik untuknya.




       
 SmileyLaman rindu : Ala.all the best for your coming PMR.
          







Comments

Popular Posts