Emak

       
       4 Ramadan,2 missed calls dari Adah mungkin ingin memberitahu aku yang dia sudah bersalin.Segera aku menelefonnya.Cemas aku dibuatnya bila diberitahu yang emak sakit.Lantas terbayang keuzuran emak lewat kunjungannya tempohari.When i could  not get mak thru phone,i felt more worried.Apatah lagi perbualan aku dengan Anie tiba-tiba terputus dan aku gagal menghubunginya semula.Tried to call kak long pulak......Coz I've been thinking that emak was in JB with her.Kata kak long emak tak mahu meskipun kak long beria-ia mengajaknya tinggal bersama during this fasting month.


     Amat melegakan when finally i could talk to mak.Dia di rumah Anie dan bukanlah bersendiriaan di Batu Anam as Adah told me before.Dalam nada suara yang tersekat-sekat akibat batuk,jelas menunjukkan yang emak memang tidak sihat dan Ramadan ini buat pertama kalinya mak is unable to fast.Kesian emak!Sebelun ini setiap kali Ramadan,Solat Terawih adalah rutin dan kemestiaan buatnya,Mengaji dan bertadarus bersama rakan-rakan kumpulan Yassin setempat yang menjadi keseronokannya juga terpaksa dilupakan dulu sehingga dia benar-benar sihat.She also no longer capable to cook special dishes for breaking fast.


       Namun kehadiran kaklong beberapa hari di sisinya make me relieve.Sebab kaklong akan melakukan yang terbaik untuk emak.Pagi tadi Anie memberitahu yang keadaan emak beransur baik.Alhamdulillah,semoga emak dapat berpuasa dan menjalani aktiviti rutinnya setiap kali datangnya bulan yang mulia ini.Amin........


Laman rindu : This is specially devoted to EMAK

  E   Engkaulah segalanya
  M  Melahirkan aku ke dunia
  A   Anakmu ini sentiasa mendoakan
  K   Kesihatan yang baik dan Kebahagiaan hakiki milikmu                       
                         
   M   Most wonderful woman
   O   Obviously  special gift
   T   True love you gave
     Honestly and highly appreaciated
   E    Everlasting shine
   R    Remain in my heart

Comments

Popular Posts