Blogger



                     I wish a very welcome to blog world to my hubby.All this while hubby hanya menjadi pembaca blog to a various blog yang ada.Namun apabila didesak dengan naluri yang kuat untuk memiliki blog sendiri maka lahirlah" Pada Aku......" .Dan blog kini  menjadi trend kepada pelayar-pelayar internet. Sebagai blogger tiada lain yang diinginkan selain untuk menyampaikan dan berkongsi maklumat dan cerita kepada pembaca.Blogger yang baik adalah individu yang punyai attitude yang baik dalam mengawal emosi dan tidak memutar belitkan fakta yang boleh mengundang spekulasi.

                    Ada blogger yang menjadikan blog sebagai medan untuk melepaskan perasaan.Meluahkan segala ketidakpuasan hati terhadap sesuatu perkara tanpa mengambil kira perasaan orang lain. Seharusnya  a good  blogger  can accept comment and opinions of others  without any prejudice Justeru aku mengingatkan suami dan diri  sendiri supaya tidak terlalu emosi dan lebih rasional dalam setiap  paparan tulisan.


                 Aku sendiri tidak mahu membebankan fikiran dengan blog yang menjurus kepada perkara-perkara yang berat seperti isu politik,agama dan sebagainya.My blog is more to recalling pass memories and sweetest time with all my beloved one.Sekadar untuk bacaan sepintas lalu bolehlah.......More over blog is my second diary.


                   Terlintas di fikiran kenapa tiba-tiba sahaja suami begitu teruja untuk punyai blog sendiri.Mungkin juga sebagai medium untuk meluahkan apa yang tersirat lantaran terguris hati dan tersinggung dengan segelintir blogger yang tidak sudi dan berani menerima  komen tentang sesuatu isu.Tetapi sesedap rasa melontarkan tuduhan yang tidak berasas atau dengan kata lain mereka ini" lebih sudu dari kuah".Walhal individu yang disifatkan teraniaya telah  dimaklumkan  situasi sebenar.And  as a wife what can I do other than to be his listener dan memintanya bersabar kerana inilah implikasinya when something was made as a public viewing.

             



                   To be frank,aku juga hairan dengan segelintir blogger yang dengan sengaja memulai  atau menyentuh sensisivity seseorang namun apabila di buat komentar kembali menuduh yang bukan-bukan.Benda ini tidak akan menjadi isu yang berpanjangan andainya setiap blogger jujur dengan tulisan masing-masing dan sedia menerima pendapat orang lain.Demi Alllah from the bottom of my heart aku tidak pernah merasa cemburu dengan kehidupan orang lain.Dan selama inipun aku tidak pernah menjadi blogger yang 'lempar batu sembunyi tangan'.Biarlah  aku bersembang di LAMAN RINDUKU  dengan cara aku.......For ever me.Semoga ada yang sudi bertandang lagi.Dan andainya  selepas ini ada yang merasa tersinggung dan mengecap aku sebagai blogger yang doing good for nothing,let it be.....Aku malas nak panjang-panjangkan cerita.Kesempatan ini pun aku ambil sebagai mengingatkan diri sentiasa supaya  SEDAR DIRI kerana sesungguhnya aku ini memang banyak melakukan kesilapan dan serba kekurangan.Namun aku sentiasa mensyukuri nikmatNYA dan Insaf diri bahawa segalanya telah ditentukanNya jua.


                 I promise to myself not to embarrass anyone dan selama ini pun aku tidak pernah menganggu privacy individu lain.Lebih baik DIAM selepas ini.Diam bukan bermakna kalah dan salah cuma tak mahu terus menjadi seperti anjing yang menyalak bukit.Tak ada maknanya......Aku tetap aku.Dan dalam setiap tulisanku yang baik datangnya dengan izin Allah  dan yang buruk datangnya dari kesilapan aku sendiri.MAAF.


                     








                 
Laman Rindu :  Maaf andainya ada yang tersentuh rasa coz                                             I    JUST DON'T HAVE THE HEART
                                 ( James  Ingram)to hurt anybody.
                                 Memory song hubby and me.
                                     

Comments

  1. dulu abg suka beri komen atau pendapat kat blog org lain berdasarkan citer apa yg dia org tulis....ok la ada trima ngan hati yg terbuka cuma ada segelintir blogger yg x boleh trima kenyataan...x boleh trima komen atau pendapat org lain berdasarkan citer apa yg dia org tulis....dia org nak kita 'ya kan aja' apa dia tulis...bukan nak cari kesalahan tapi bertukar2 pendapat....komen abg tak dikeluarkan dan pas tu tuduh macam2...kata jahat...kata busuk hati la....nape x keluarkan komen tersebut biar org ramai menilai samada komen tersebut berniat jahat ataupun tidak...tu sikap bacul namanya.....jadi biarlah blogger tu dalam dunia syok sendiri dia....tu yg terfikir nak ada blog sendiri "Pada Aku"...boleh tulis apa2 je citer berdasarkan pendapat diri sendiri...yg penting x terpesong dari fakta.....tq Z kerana menyokong....semoga Allah jauhi kita dari sifat lupa daratan.....

    ReplyDelete
  2. No more comment.Just let it be .....Otherwise it's gonna be a never ending story.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts