Precious visit



              Menerima panggilan telefon dari Adah memberitahu kini berada di Tapah dan akan sampai ke rumah aku dalam masa 1 jam setengah membuat kami sangat teruja.Maklumlah inilah peluang untuk aku berjumpa dengan emak.Kesudian Adah sekeluarga  dropped by to my house membawa bersama emak dan mertuanya amat aku hargai.Kunjungan ini juga dengan tujuan untuk melawat hubby yang baru keluar hospital semalam.Once I saw emak, immediately I embraced and kissed her hand applied for  forgiveness dan sebagai tanda terima kasih aku kerana sudi datang mengunjungi kami di sini.Dan emak memang tidak pernah lupa dengan oleh-olehnya setiap kali datang.Dari Tapah buah jambu yang popular dari sana buah tangannnya kali ini.

          Aku yang menyambung cuti sehari lagi hari ini sempat menyediakan beberapa masakan untuk hidangan mereka.Kari daging,rendang paru(lagi?????? sebab memang best pun)mixed fruit salad,sambal udang dengan petai,kobis Jepun goreng dan sedikit lodeh minang yang masih ada lagi.Sejak semalam lagi Adah reminded me to cook for them yang sesampainya nanti memang tengah starving due to the  long journey from Penang.Berselera mereka makan dan hubby for sure  praising my cooking that simply delicious and appetizing.
Suka tengok Kimi yang banyak makan gara-gara sambal udang favouritenya.


                       Adah explained something pada hubby tentang prescription high blood medicine yang perlu diambilnya.Kata Adah di luar ubat ini agak mahal harganya dan di gov.hospital ubat ini hanya  boleh didapati melalui specialist sahaja.So if he wants  to get the same medicine,he's willing to get it from the specialist gov.hospital.Thanks Adah for your info.


                      Chatting dengan emak tentang kemeriahan hariraya di kampung buat aku seronok.Emak bercerita tentang cicit pertamanya dan keseronokan serta keterharuan atok Dollah yang sempat melihat Piut(what ever) pertamanya.Comel kata Adah. Kehadiran emak dan ibu Along buat  yang kedua kalinya ke rumah amat aku senangi.

                     As usuall keletah Jiji amat menghiburkan.Beg yang penuh dengan mainan terus diambil  dan di lambaklan di ruang tamu.Main beberapa ketika lalu dibiarkan bersepah.Lepas tu nak mandi kolam katanya. Namun kunjungan singkat dan  bekejar dengan masa membataskan segalanya.Emak mahu aku balik usai Lyn UPSR nanti.Ada ikan patin dan dah lama beku dalam peti sejuk katanya.Lyn suka makan ikan patin.Insyaalah kataku.


                                                      Jijie yang tagas

                   Lebik kurang  pukul  pukul 7pm mereka beransur pulang.Aku terharu dengan kunjungan ini meskipun sesingkat cuma.Sekali lagi aku mencium pipi emak dan memeluknya sebagai tanda terima kasih dan sayang aku padanya. Entahlah di kejauhan ini sesekali bertemu dengan yang teramat disayangi amat meruntun rasa.Semoga mereka selamat sampai ke destinasi.Tentunya 2 orang cucunya di sana,Afiz dan Adif  gembira menyambut kepulangan atuk Endonnya.
                    


             Posing di belakang kereta baru Adah.ALZA WUJ 3001.Sedap bau kereta baru Adah.


               Mak Andak

                    Sedang leka dengan catatan di blog ini,sapaan mak andak di ruang chatting  amat menggembirakan aku kerana inilah kesempatan baik untuk aku memohon maaf dan happy chatting hariraya.Dia juga tidak dapat berjumpa dengan emak.Finally  penutup chatting mak andak mempelawa ke majlis perkahwinan Hanim pada 28.11. nanti.Insyaalah mak andak we surely come kalau tiada aral melintang.

         Side Photos raya 

           Sementara menanti  ketibaan emak, kanak-kanak berhampiran rumah datang untuk berhariraya.

           Tetamu istimewa  Ala,
Iman Benji sedondon merah .Actually they are best friend dan rakan sekelas.Benji,lain kali datng dengan Atiqah ya.....





                       Sudah seminggu Syawal berlalu.Rasanya dah puas menikmati segala macam makanan.Bila nak mulai dengan puasa sunat 6 ye? 



  Laman rindu : Aku dan kenangan.melatari nukilan
                                 Simbolik bagi segala kenangan...
                                 Ku syukuri nikmatMu Tuhan....
                                 Pada setiap yang Engkau limpahkan....
              

Comments

Popular Posts