Lyn-UPSR



                        UPSR finally comes.And it begins today for three days. Lyn,my youngest daughter sits for the exam.Sebagai ibu di saat-saat begini hanya doa yang dipanjatkan pada Allah agar dia dapat menjawab soalan dengan tenang dan lancar.Inilah masa dan ketikanya untuk dia mencurahkan apa yang telah dipelajarinya  selama 6 tahun berada di sekolah rendah.

                       Semalam dia menelefon atok Endonnya dan minta atok mendoakannya.Dan emak memberitahu aku  lewat panggilan telefon aku tengahari tadi yang sebagai memenuhi permintaan cucunya itu awal pagi  dia telah melakukan Solat Hajat untuk Lyn.Pada Lyn sering aku ingatkan usaha yang bersunguh-sungguh untuk memperolehi keputusan yang cemerlang itu yang lebih penting.Besides depending and pray to Allah.


                    Melihat wajah cerianya when I fetch her from school sudah cukup buat aku dan ayahnya gembira."Past is past" kata kami padanya.Fikirkan untuk paper esok pulak.Namun sedikit rasa terkilan dan sedih kerana Azura rakan baiknya tidak dapat bersama-samanya di dalam UPSR ini.I feel so sorry for her.

Lepas exam nanti Lyn mahu Azura datang ke rumah
                  
                   


                   Ir Sutiman Kemin.

              Phone called dari sahabat aku yang seorang ini,memang tak pernah jemu mengingatkan aku supaya sambung belajar lagi.My brain already rusty kataku padanya.Biarlah aku melihat kejayaan anak-anak aje.But who knows may be my mind will be opened for that.In fact my hubby do always keep the same words.Insyaalah.












Laman rindu :  Kitaro with his song full of  enthusiastically. 
                    

Comments

Popular Posts