6 hari 5 malam



              

Kimi dan Adif bergaya dengan ole-ole dari Cameron Highland.








        Last Friday emak,Tok Mok,Afiz dan Adif  berkunjung ke rumahku bersama Adah sekeluarga.Tanpa Aman dan Anie,kunjungan singkat mereka hari ini sudah cukup menggembirakan kami especially my Lyn girl.Aku yang bekerja separuh hari today,where supposed to bring Amy to the  hospital untuk ujian darah suspek demam dengginya,finally asking hubby untuk membawa Amy tanpa aku.Alhamdulillah,Amy -ve denggi for his blood test result.Suasana riuh di rumah  dengan pelbagai ragam dan keletah anak-anak buahku.As usual,emak pasti datang tanpa tangan kosong.Various pickle,ole-ole dari Perlis memang menjadi kegemaranku.






                 Mandi Kolam

Peace !

              Saat yang paling menyeronokkan ialah bila dapat mandi kolam.Afiz dan Adif the most enjoyable kids........dan Adif menangis tatkala dibawa naik kerana masih belum puas berendam.As Adah told me that dia akan cuba membawa Afiz dan Adif hanging out and having fun while they are still here kerana kesian pada 2 beradik tu yang selama ini sering terkurung di rumah. Kerana bimbangkan Nasir yang sendirian di rumah ,selepas makan mereka balik semula ke rumah Adah.Lyn happy sangat coz dapat ikut sama.





               Day 2 @ Taman Tasik Titiwangsa



Bersantai selepas menikmati masakan ayam Paprik Adah.
           
       Sabtu,Adah gave me a call yang mereka akan ke taman permainan Tasik Titiwangsa.Aku dan Ala  yang ketika itu sedang berada di pejabat suami berjanji untuk bertemu di sana.Kami menikmati bekalan makanan yang dimasak Adah sambil melihat keceriaan dan kegembiraan di wajah masing-masing.Almost 3 hours di sini,kami bergerak pulang dan aku lepak sekejab di rumah Adah.Program mereka seterusnya pada hari esok ialah mandi-manda di Wet World Shah Alam,selepas mengambil Ani dan Aman di Hotel tempat mereka berkursus.




             Day 3 @ Wet World Shah Alam

          
Mandi jangan tak mandi...
       Selepas menghantar Amy ke asrama pada pukul 6.30 pm kami  menuju ke Wet World that is not far from hostel location.Aku dan Ala sedia menanti di luar kerana untuk admit dan join mereka di dalam its not worth it kerana kolam ditutup pada pukul 7.00pm.Destinasi seterusnya ialah..........





                   I-City 

          Well known as the city of light  atau bandar lampu digital terletak di Seksyen 7,Shah Alam. Ia turut dikenali sebagai destinasi pelancongan pertama di Malaysia yang menggunakan teknologi lampu LED canggih.Bandar yang bermandikan cahaya ini penuh dengan struktur lampu yang pelbagai reka bentuk dan pelbagai warna.Suatu panorama indah hasil kepakaran teknologi canggih masa kini.Dengan bayaran masuk RM 10.00 untuk sebuah kereta  bandar lampu ini dibuka dari pukul 7 pm hingga 6 am.
            
castle
                                 Tok Mok yang minta gambarnya di rakamkan di bawah pohonan nan hijau ini. Begitu bersemangat walking in such a big area untuk  melihat lampu-lampu nan berwarna-warni ...Its really excited actually.

                             

                    Leka melihat keindahan cahaya lampu di sini tak sedar dah lama kami di sini.Hafiz macam biasalah bila melewati gerai2 jualan yang  ada di sini mulailah begging his ayah to buy toy untuknya. 


              Afiz, back to a cheerful face when he get what he wish.






       Overnight di Casaria         
  
              Lyn yang sebelum ini looked sad dan terasa rindu dengan kemesraan dan keriuhan selama bersama Nini and others,acapkali bersms dengan Nini,acik dan ucunya bertanyakan samada mereka akan datng ke rumah kami sebelum atuk Endonnya go-off to Segamat.Once Adah beritahu nak datang,keceriaan terus terpancar di wajahnya.Dan kunjungan ucu Anienya dinanti dengan excited.Lalu tidak hairanlah kalau dia 'teramat rajin' mengambil  gambar dan merakamkan segala kenanagn manisnya bersama-sama orang yang disayangi dan bakal dirinduinya.All these photos tell and express everything.

Jiji yang suka menyakat Adif...
                               

Afiz menunjukkan cara berenangnya kepada kami.Memang ada gaya.Mungkin dia merasa 'tercabar'melihat Kimi yang dah pandai berenang.

Seronok bermain sisa sisa permainan Amy yang masih ada lagi....






















What a wonderful spash of water dan kegembiraan yang terpancar di wajah mereka,Jiji dan Adif
         Masih punyai masa lagi untuk mandi kolam sebelum bersiap2 untuk balik Segamat.Dan untuk hari itu,aku,Ala dan Lyn cuti sekolah.Lebih hebat lagi Nini yang 3 hari tidak  ke sekolah kerana 'meraikan' kedatangan family dari kampung.


                Saat bertolak balik @3rd August

Tok Mok orang yang paling tak sabar nak balik


Adif :Bye Jiji.Itulah kata-katanya sambil melambai tangan kepada Jijie
                 

         Yang Tinggal




Adah stay back till evening kerana still got 'business' dengan Lyn. Apa lagi kalau bukan pasal belajar upload gambar dalam blog dan facebook .




        At least Lyn merasa kurang rasa kehilangan when Nini,kimi dan Jijie were still here even for another few minutes.


         And when Adah went off by 7.00pm,kami yang tinggal tiba-tiba rasa sunyi.Bilakan dapat ketemu lagi dengan situasi meriah dan ceria sebegini lagi.......










Laman Rindu : Pelat Adif menyanyikan lagu Cek Mek Molek masih terbayang-bayang dan terngiang-ngiang.

Comments

Popular Posts