For Afiz's sake

                               

                  Kak long menelefon aku malam tadi,just to inform that she was on her way back to Segamat.Hanya kerana nak penuhi permintaan Afiz  yang nakkan mainan untuk hadiah harijadinya pada 16th April lalu.Bersama kek harijadi yang dibawa bersama,certainly mainan gonna be his most attraction sesampainya maklongnya nanti.

               2 days ago.when I called emak yang seemed not feeling well,sempat aku berbual sekejap dengan Afiz yang sedang leka bermain mainan golf yang baru dibeli oleh ayahnya."alang nak belikan abang mainan apa nanti?he asked so excitedly."Abang dah banyak mainan,nanti alang belikan buku pulaklah".Kataku."Ala abang nak mainan juga".Immediately he past the phone to emak dan fahamlah aku yang dia tak berminat untuk meneruskan sembangnya dengan aku dan terus kembali kepada permainnan golfnya tadi. Afiz.....Afiz......selagi bernama kanak-kanak,mereka akan terus bermain kerana ini naluri mereka,biarpun berjuta kekangan yang terpaksa dihadapinya.Coz they are smarter than what you think they are.Sampai pada ketikanya nanti,mereka akan berubah kepada situasi yang lain pulak. 

                 I am certain too,kaklong balik bukan hanya kerana Afiz tapi juga kerana kesihatan emak yang tidak berapa baik. Imformed Adah yesterday dan insyaalah dia akan balik minggu depan.I do hope so.

               Adif yang berkongsi harijadi dengan Paklongnya tentu tidak seperti abangnya yang tak malu nak minta macam-macam.Kaklong berharap dapat mengadakan sambutan  harijadi suaminya dan Adif  bersama-sama nanti pada tarikh 3/10.


                   

                             Sebagai ibu dan bapa kepada kedua-dua anak comel ini Anie dan Aman tahu what are the best for their kids.Perlindungan dan kebebasan perlu diseimbangkan untuk membolehkan anak-anak membesar dengan gembira .  




     






Laman rindu : Khabar sedih dari Anie tentang En.Sahak yang sedang sakit di ICU buat aku simpati.Semoga cepat sembuh.

Comments

Popular Posts