Bantal busuk Ala.........





             


                      Bagai kucing nak beranak,Ala tercari-cari bantal busuknya.Sudah beberapa hari she lost her smelly pillow tu. Dahlah baru baik dari demam.Katanya" Ala demam ni sebab rindu kat bantal busuk."Kerana simpati padanya aku turut membantu dia mencari bantal ksayangannnya itu.Semua katil aku selongkar,celah-celah kerusi ,bawah meja dan kerusi.....Tapi  hanya habuk yang aku dapat.Bersin berkali-kali.cos i'm allergic to dust...Resdung.Finally  that smelly pillow I found  under her bed.Terus dia menciumnya bertalu-talu.

                   Bukan sekali dua dia kehilangan bantal busuknya tu.Selalu abang atau adiknya mendengkinya dengan menyorokkan bantalnya tanpa dia sedar.Bila di tanya masing-masing buat tak tahu.Pernah sewaktu berada di rumah atuk Endonnya bantal busuknya disorok oleh pakciknya dan selama itu jua dia seperti orang tak tentu arah.Lucunya ,pakciknya pretend to be stupid aje.... Hinggakan atuk Endonnya terpaksa membuat kan bantal yang baru untuknya.Namun aromanya tak sama seperti bantalnya yang hilang.Kesian melihat Farah yang semakin serba tak kena,akhirnya pakciknya meberitahu yang bantal itu tersorok di dalam almari kasut.Rupa-rupanya memang 'along'sengaja menyembunyikan bantal tersebut dengan tujuan supaya Farah berhenti  dengan tabiat buruknya tu.Maklumlah bantal tersebut selalu dibiarkan bersepah merata-rata.
             Tidak dinafikan bantal merupakan pelengkap tidur Ala which already accustomed since she was a baby.”Dia telah biasa dengan bau dan rupa serta selesa dengan bantal itu apabila hendak tidur. Jika dibasuh atau diganti dengan yang  yamg lain sukar untuk dia tidur kerana asyik teringatkan bantal busuknya.

Sama seperti Amy boy yang pernah mempunyai habit menghisap jari. Kini tidak lagi.Dah remaja pun.Tapi bolehkah Ala menghentikan tabiatnya itu?    


          

                                    Si penghisap jari dan si pemilik bantal busuk

    

Comments

Popular Posts