JUMPE LAGI...

               Isnin lalu Anie sekeluarga,berserta emak dan abgku Nasir came over to KL.Bagai tak percaya aku pada kedatangan mereka kali ini kerana aku baru saje balik kampung bertemu mereka.Apatah lagi Lyn dan Nini  baru beberapa hari di sana takkan mereka nak dihantar balik ke sini semula.Ini semua tidak dirancang.Plan untuk turun KL timbul bila Ani menerima tawaran kursus di JB. So this could be their last visit to KL before Ani will be going for a half year course there.


Kembali bersama.Afiz,Kimi,Adif dan Jiji.Leka dengan PS2 game di suatu sudut yang tidak menganggu  orang lain  menonton TV

   Sebenarnya bila menerima kedatangan yang tidak diduga begini,aku jadi serba-salah bila disuruh ambil cuti.Bukan aku tak mahu tapi maklumlah masih banyak lagi kerja yang tidak selesai di makmal.In the same time I want to always be with them.


       ARJA CAFE
      Pelawaan Adah dan Along untuk makan di Arja Cafe masakan kami tolak.Kerana sudah terbayang masakan barat Along yang sedap.Perjalanan dari rumah Adah ke Kuang tidak sampai pun setengah jam memandu. 
           Western Food seperti Chicken chop,lamb chop,beef steak dan banyak lagi antara menu pilihan kami.Tapi emak tetap setia dengan mee soupnya.Aku pula memilih nasi goreng cina.Everything tasted good!Cafe yang baru sebulan beroperasi and situated at the strategic place Insyaalah will attract many customers.Lebih-lebih lagi bila Arja Lee bakal membawa rakan artisnya ke Cafe ini hujung bulan nanti.


            Selesai menikmati hidangan makan malam percuma,kami bergerak pulang ke rumah aku for their overnight here.Di sini tak payahlah aku citer apa yang 4 orang anak buahku cari sesampainya mereka di sini.Tentulah seberkas barang mainan yang kekal terletak dekat pintu dapur yang segera dilambakkan di ruang tamu.Kembali riuh rumah aku.Aku pula sedang berkira-kira samada nak kerja atau tidak esoknya.


         Finally aku kerja.Namun seawal 5 pagi aku dah bangun menyediakan sarapan pagi dan hidangan tengahari untuk mereka.Nasi lemak sambal tumis,mee goreng,daging masak kicap, ayam masak kari dan pucuk masak lemak putih.All done in a short time."Terror"tak aku!!!!!!!!Pandai-pandailah mereka melayan diri sendiri......
        5 pm aku balik kerja.Tinggal Amy dan Nasir kat rumah.Aku bakal menyusul ke rumah Adah malam nanti.Tidur dan bergerak ke sekolah dari sana esoknya.Usai menonton episod akhir Cinta Elysa(Aril admitted her love to Elysa dan si Aril yang smart berkemeja dapat aku saksikan),kami bersiap-siap untuk ke Up-Town Kota Damansara.
       
Malam di rumah Adah
       7.30 am aku keluar ke SMK kepong yang lebih kurang 15 min.drive kalau tiada traffic-jam.Lyn dan Nini kembali mengikut atok Endonnya balik kampung.Mereka singgah di Bangi (rumah Ana dan Cikgu Supiah)sebelum bertolak balik Segamat,Hafiz,menangis nak tinggal sebab seronok main PS2.Lepas ni mungkin lama lagi mereka akan ke KL.
           
Laman Rindu : what's next after Cinta Elysa 
            

Comments

Popular Posts