My four beloved nephews

Something was went wrong here.So i have to make it right.Actually Kimi is the oldest among them.He was born on 2nd Feb.While Afis on 16th April.I'm sorry(tag line Amir Maharaja lawak)

 My Four little heros


Kali ini entry yang paling sempoi dan santai. Kisah 4 orang anak buahku yang sama sebaya,Hafiz.Kimi,Jiji dan Hadif.Keempat-empatnya memang menghiburkan kami semua dengan pelbagai keletah,kerenah dan ragam mereka.
      Muhammad Hafiz bin Abdul Rahman
Hafiz@1 year old birthday
         Among these four,he is the oldest.With his nick named Afiz,but he prefers to call himself  "abang".Coz he is abang kepada adiknya Hadif.Kini berusia 5 tahun.Seawal usianya 2 tahun sudah mulai pandai bertutur.Kini dia menjadi seorang kanak-kanak yang paling banyak  cakap. Its really fun chatting dengannya even thru the phone.Macam bersembang dengan orang tua....itupun kalau mood dia baik.Sesuatu yang tidak boleh dipisahkan darinya ialah suka kepada barang mainan meskipun telah bersekolah tadika.He will always ask for toys each time we bring him out.Kalau tak dapat panjang muncungnya dan akan berterusan rajuknya sehinggalah permintannya dipenuhi..Do not know how long he'll stop whine for asking toys.


                Muhammad Haqimie bin Hairol Saleh
Kimi boy
        Kimi yang hanya muda beberapa bulan dari Afiz ini juga tidak kurang juga keletahnya.Well known as abang ngah,precise a girl due to his long and curly hair.Petah bercakap dan lebih mudah belajar daripada Hafiz.Mungkin kerana punyai kakak yang boleh mengajarnya di rumah.He can talks a few word in mandarin kerana bersekolah di tadika cina.Suka kami mendengarnya.....if once he always fought  with Afiz to get something esp.toy ,now no longer. Even he always give in with his brother, Jiji. 




Muhammad Hafizie 
Jiji
        A boy with his  very curly and brown hair.Macam anak 'mat saleh'lah pulak......Paling aktive among them......Paling suka menyakat orang terutamanya si Hadif.Actually he likes to approach Hadif who likes to play alone.Tak tahulah bila dia dah punyai adik sendiri nanti coz his mama gonna give birth soon.Tentu adiknya bakal dijadikan seperti anak patung yang boleh dilakukan sesuka hatinya.




        Muhammad Hadif
Adif 
     Last but not least,one and only, si Adif yang paling sensitif  dan paling kuat menangis.But wise to read A to Z smoothly pada usia awal 2 tahun meskipun pelat sebutannya.Perwatakannya lemah lembut persis kanak-kanak perempuan.Tahu yang abangnya lokek untuk berkongsi mainan dengannya,maka dia akan leka dengan dunianya dengan menonton  kartun di tv.  
      
    Itu hanya sedikit dari cerita tentang mereka. Masa akan terus berdetik dan mereka akan terus membesar meninggalkan catatan dan kenangan  terindah yang sukar dilupakan buat kami yang senantisa terhibur dengan ragam dan perangai mereka yang pelbagai rasa dan cerita. Nothing is more beautiful than to see them grow up perfectly and healthy.




Laman rindu :..... sentiasa terhibur dengan keletah mereka.


Namun.......



I will be missed their childhood sweet moments





Comments

Popular Posts