momen berharga

             Menerima panggilan telefon dari Aman yang dia akan datang ke rumah sore nanti adalah sesuatu yang di luar jangkaan aku.Once informed that they will reach around 5.00 pm  I  asked myself what to serve them.Jadi terpaksalah singgah di kedai untuk membeli something to be cooked.Oleh kerana Aman melalui jalan yang tidak pernah ditempuhinya sebelum ini beberapa kali sms dihantar memberitahu kedudukan mereka.Finally they reached at 5.30pm.Rupa-rupanya mereka dari Kedah kerana meraikan  majlis perkahwinan Umi bagi pihak sebelah lelaki di sana semenjak hari Khamis lagi.No wonder mereka nampak letih dan tidak bermaya. Lebih terperanjat melihat keadaan  emak yang nampak tidak sihat.


          Kunjungan Aman sekeluarga,emak dan atuk Aman tiba-tiba memeriahkan suasana kami hari ini.Melangkah aje masuk ke dalam rumah,first off all Afiz asking for  'kak Lim'nya.Seterusnya mencari beg yang berisi mainan dan terus melambakkannya.Getting bored with the toys,he asking for'mandi kolam pulak'

Terpaksalah aku menemaninya sekejab memandangkan hari semakin petang.


Si Adif mulanya merajuk bila dia tidak dibenarkan  mandi kolam
"Bila dah kemas mainan,abang boleh mandi kolam ke alang".Pandai dia mengambil hati aku.....
Wajah2 Ceria


          


 Normally Leen accompanied them in the pool.Nasib baiklah kak Farah rajin nak berendam sama dalam kolam.Lebih kurang sejam di sini Adif menangis tak mahu balik.Begitu juga Afiz yang terpaksa di berikan pelbagai alasan  kenapa perlu berhenti mandi kolam.Sudah masuk waktu Maghrib sebenarnya.

   Surprise!
         Malam, Leen yang tiada bersama kami kerana mengikuti Perhimpunan Badan Beruniform di Bagan Lalang Sepang menelefon aku.Terperanjat dia bila mendengar suara atok Endonnya di talian.She couldn't believed.Dapatlah ia bersembang sekejap sambil menyatakan rasa ralatnya kerana ikut serta dalam perkhemahan ini.Pulak........



               Bersama tiga rakan sekelas yang terlalu excited untuk mengikuti perkhemahan Badan Beruniform Peringkat negeri di Bagan Lalang selama 3 hari 2 malam.


     While I was happy chatting with emak dan tok Yah,Anie was idle browsing my blog.Di sinilah dia berkesempatan untuk membaca tulisan aku.Ada cerita yang menyentuh dan menggeletek hatinya..
       Kerana perlu bertolak pagi esok,kami tidur agak awal juga...suddenly I startled with Leen's phone call at 12 mid nite.Masih merasa ralat kerana tidak dapat berjumpa dengan atok,Afiz dan Hadif.


        6.ooam,Afiz marah bila dikejutkan.Nak tinggal sini katanya.Aku sendiri tak puas bersama  dengan mereka.Namun aku gembira dengan pertemuan singkat ini.Its such a precious moment buat aku yang dah lama tak ketemu mereka.Aku merasa terharu kerana mereka sudi menjenguk kami di sini.




Laman rindu : Sampai jumpa lagi........


       

Comments

Popular Posts