Feeling



                 
         Manusia diberikan nikmat yang lebih dari semua makhluk iaitu nikmat perasaan dan hati. Perasaan  is a  feeling in the simplest  form that we can say  as bosan - bored, takut – scared, sedih – sad, gembira – happy  and ext. Would like to share something about feeling with me


Feeling 1 (happy)

     Yes!I am happy with my new look  at laman rindu (again?????.Dah lama tak jot new entry   dalam blog aku ni.It almost three weeks rasanya.Semangat baru timbul bila melihat laman rindu bertukar wajah.Musim cuti sekolah yang telah bermula 2 minggu yang lalu menghentikan seketika tugas rutin aku di makmal.Situasi sekolah tenang dan aman dengan peperiksaan STPM dan SPM yang sedang berjalan.
   
                                                   Feeling 2 (satisfied)



My beloved place.

Preparation room yang kini sunyi.Meskipun sebelum ini sibuk dengan  sessi amali  dan aktiviti  pameran sains yang diadakan sempena bulan sains dan math sekolah.
Perasaan gembira Pn.Kalsom(Ketua Bidang) di atas usahasama pelajar,guru dan staff makmal menjayakan aktiviti ini

Chemistry Garden

Kreativiti pelajar dalam mengeksperimentasikan ujikaji diadili oleh guru yang bangga dengan keyakinan para pelajarnya.

Feeling 3 (fun)

    Wonderful feeling also reflected when I found myself  being in a comfort zone because loyal keeping promises not to beyond matter that will invite  diverse sense.Aku semakin seronok melayan  perasaan dengan melayari internet di waktu senggangku.What else?????? for sure,playing FarmVille and Frontier game.My two cyber farms are growing beautiful.

     

my cyber farms


             



latest looking FarmVille



           Novel?Ya,kini sedang seronok menatap novel BOHEMIAN oleh Imaen.   penulisan beliau yang penuh dengan fakta-fakta yang di'blend' bersama kisah hati dan perasaan serta tak ketinggalan juga sindiran-sindiran sinis yang kadangkala aku sendiri terasa pedasnya. Apa yang boleh aku kata, penulis ini memang banyak membaca yang merangkumi kisah cinta, sejarah, politk, ehwal semasa, ekonomi, jenayah, undang-undang dan sebagainya . Banyak yang aku pelajari  dari novel ini.



                                                Feeling 4(miss)
                                                                 
             What other feeling come across my mind is rindu kat kampung laman.Alangkah bahagianya kalau dapat balik kampung ketemu yang tersayang kat sana.Amy still not finish his SPM.Ia mengekang hajat kami untuk balik kampung buat masa ini.Lyn begitu teruja menanti kedatangan aciknya yang berjanji untuk membawanya balik kampung Isnin nanti.Nini khabarnya akan  turut tinggal di sana bersama kak lynnya.Havoc atok Endon mereka nanti.........
             
           And finally malam tadi Adah sekeluarga datang untuk menjemput Lyn.Mereka akan bertolak esok.Tidak mahu membohongi diri sendiri, yang aku akan terasa sunyi  juga tanpanya coz she's always accompanying me playing computer.Namun dia tentunya gembira kerana dapat bertemu dengan atuk Endonnya di kampung.



                                                           Feeling 5(nyaman)

             Last but not least,my heart feeling good dengan cuaca  yang tidak berapa panas kebelakangan ini.meskipun kadang-kala hujan pada sebelah petangnya. Cuaca menjadi sejuk and  windy fresh.

            Namun tidak semua cerita boleh dikongsi-rasa secara terbuka.Sesuatu yang peribadi biarlah tercatat di dada diary yang setia menemani perjalanan hidupku.What ever,where ever,when ever and who ever I am.aku sentiasa bersyukur dengan setiap dugaan dan anugerah Tuhan.




                          
Laman Rindu : Feelings  by Morris Albert mengundang nostalgia.......membuai rasa.Aku dan perasaan.




Comments

Popular Posts