Picturethon 2

                
         
     I love my blog as I love the sweetest time being together with all my beloved one.So here I come with another new looks memaparkan detik-detik manis menerusi entry picrurethon 2.What a pleasant time to be shared with.....

MUZIUM NEGARA @ 29th.Sept









Hadif takut untuk mendekati Ratu Ular yang terkurung di dalam bilik berkaca bersama ratusan ular berbisa


He was so hard to get on the train.Meskipun tak dapat naik,bergambar di sisi tren ini pun jadilah.....Walhal yang lainnya dah lama menunggu di kereta.
See! his sour face who could not get into the train




 Berusaha mencari tangga untuk naik ke atas.kelakarlah afiz ni...

Finally inilah wajahnya yang penat setelah 'tawaf 'keliling tren.


Afiz with his sweet giant candy yang tak habis makan selama 4 malam aku di rumah emak.



Sessi makan Ubat
 

Afiz dan Adif  tidak berapa sihat sejak balik dari KL.Agak sukar untuk memujuk si adik ini memakan ubat berbanding dengan Afiz yang suka makan ubat.Aksi-aksi ini amat melucukan bilamana si abang memujuk adiknya makan ubat kalau nakkan mainan. 
Whereas si adik actually not very interested in toy like si abang.





giliran adik untuk memberi abang makan ubat.
cerianya Adif sesudah diberi ubat dan dimandikan.Gelaknya aje yang selalu kedengaran. 



Ringan Tulang

      Hari ke tiga di Segamat aku mengambil peluang untuk menjengah sekejab rumahku.Setelah hampir tiga bulan tidak dikunjungi,habuk kembali memenuhi setiap ruang rumah.More over hubby and Amy will spend their nights here.Kerja mengemas dan mencuci lantai agak terganggu  gara-gara Hafiz yang beria-ia nak 'membantu' aku.


                "Bila alang nak duduk kat Kg.Tengah?".Soalan yang kerap ditanya oleh Hafiz setiap kali dia datang ke sini.......only time that would be determining.Hanya tempat persinggahan bila balik kampung sekali-sekala.


                 Marhaban@ 2nd.Oct



I am very grateful to Allah kerana masih dapat balik kampung meskipun agak lewat untuk berhariraya.Apatah lagi bila emak beritahu yang my return indeed awaited for her to hold marhaban and tahlil.Emak menyatakan rasa ralatnya kerana tidak berkesempatan menjemput jemaah surau lelaki  pada lewat kenduri yang lalu.Justeru usai majlis marhaban  oleh kaum perempuan menyusul kaum lelaki untuk bacaan yassin dan tahlil ringkas.

        Kak Lina orang kuat dapur kali ini.Diamanahkan oleh emak untuk mengetuai tugas memasak di dapur bersama beberapa jiran yang lain.Kaklong yang tidak dapat balik beberapa kali menelefon aku bertanyakan perihal  kedua-dua majlis nanti.

      Masak lemak ayam kampung campur nangka,sambal petai udang,gulai kari daging disamping ikan kering goreng dan tahu sumbat adalah juadah yang dihidangkan untuk jemputan lelaki.  While soto ayam dan kuih-muih become meal for ladies. 






Kehadiran atok Dollah amat menggembirakan kami.



Birthday Hadif


  Ani dan Aman mengambil kesempatan dikeramaian ini untuk mengadakan sambutan harijadi Hadif yang ke 3 tahun.

snacks yang siap dibungkus untuk edaran kepada tetamu kecil.


While others busy packing snack,Hafis leka dengan mainannya di dalam bilik.



Mahalnya kek RM 80......For Adif's sake......


Hadif ,birthday boy sedang memotong kek.Malangnya Pak Long tak dapat join sama meskipun mereka sharing the same birth date

Happy family
Hingga tertidur si abang menunggu acara memotong kek si adik.

 Sicomel Mya Ist grand child of Ngah.

"Ibu,ibu,nak kek"


yummy!



The End



Majlis yang tamat pada pukul 11.00pm meninggalkan aku dan Anie untuk operasi kemas dan basuh.Namun everything was cleared menjelang 2.00am.Macam tak ada kenduri pulak bilamana semua pinggan mangkuk siap aku dan Anie simpan di tempat asal.

Esoknya, aku,Ala dan Tasya yang slept over di Kg .Tengah dropped by untuk mengambil Lyn sebelum bertolak balik ke KL.Kesian dengan Afiz yang nampak betul2 nak mengikut kami".Nak mandi kolam".katanya Sedih melihat wajahnya saat kami melambaikan tangan .Namun aku merasa puas kerana kepulanganku telah dapat memenuhi hajat emak.






                                      
Laman Rindu : Tiada yang lebih membahagiakan selain   daripada dapat menggembirakan  hati orang-orang yang tersayang. Days with a loved one is something invaluable.                                                                
.........As Sudirman song NILAI CINTAMU
   

Comments

  1. citer (1):mmg kelakar pun dua beradik ni...sorang kaki nangis...sorang lagi kaki mainan.....tq pada aman, ani, along dan adah sekeluarga sudi tido rumah kita...harap2 dia org hepi...lain kali datang lagi.....

    citer (2): baiknya...sehati sejiwa makan ubat....

    citer (3): tq Z & budak2 tu tolong cuci rumah sebelum abg & amy sampai....walaupun kosong tapi lena tido....insyaallah bila ada rezeki nanti baru la kita cantikkan rumah tu....

    citer (4): mesti mak hepi sgt2 Z balik...ye la mak cakap bila Z balik baru la dia wat marhaban tu....sekurang2 nya Z merealisasikan niat dia...alhamdulillah

    citer (5) : dah 3 yahun hadif....sekejap je...nasib baik takde gamba nangis...

    citer (6) : tgk Z dan ani x henti wat keja mengemas sampai kul 2.00am tu...janji hati puas...

    cara penceritaan yg menarik dan x membosankan...patut la ada org COPYCAT cara penceritaan Z ni....bangga gak...

    ReplyDelete
  2. B,do not praise me too much.Selagi ada cerita apa salahnya dikongsi baca.Esp. untuk tatapan Adah yang tidak dapat bersama pada masa-masa tersebut.Sbb dia tu mudah terusik bila baca catatan Z.Feeiing katanya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts