Nostalgia PKK Batu Anam (kini totally changes)

Adik-adikku sayang






Kenangan yang sungguh bermakna. Tersimpan sejuta rasa. Memori yang tak pernah luput dari ingatan...rindu kenangan silam...

                  It's been a week I did not surfing my laman rindu.Dan selama itu juga  2  laman email aku terperap..Terkejut sebab there was more than 100 emails yang tidak dibaca.Entahlah ,tiba-tiba hilang mood aku untuk mengadap laptop.Might be penat menjaga Lyn in hospital .Then added  with students lab. practical which required preparation bila kembali semula bekerja.


                Sambil membelek gambar yang tersimpan di dalam kamera telefon bimbitku  naluri untuk menzahirkan kerinduanku pada daerah kelahiranku tidak dapat ditahan lagi.Panorama yang aku rakamkan  semasa kunjungan singkat ku di sini pada kepulanganku yang lalu aku abadikan tanda sayangnya aku pada tempat ini.

                               Melewati tempat di mana aku membesar membuatkan aku begitu rindu pada masa laluku di sini.Rindu pada teman-teman sepermainan,Som,Nain,Melah,Zol,Fakar(Arwah).Alam kanak-kanak yang tidak lari dengan situasi tak kawanlah,kemudian berbaik semula,main pondok-pondok,berbasikal dan mengambil angin petang di kawasan sekitarnya.Along with adik-adikku Ani,Besah,Hanim,Huda yang comel,Ana,Ajin,Dijoy,Lin,Zaki dan Suraya.No 924 the quaters  where we lived in coz arwah ayah was a Public Health Official di Pusat Kesihatan Kecil pada masa itu, telah berubah wajah kini. If  I could retract those beautiful moments alangkah bagusnya.Semuanya masih jelas diingatan.


                 Cikgu Rizal dan kak Rose my next door neighbour.Masih terngiang-ngiang keriuhan suara mereka tatkala memasak di dapur.Still a very good and friendly couple to my  family.Pusat Kesihatan Kecil yang aku kenali dulu sudah lain dari yang lain kini.Terdapat sebuah lagi klinik rawatan di bawah bukit.Kalau dulu semuanya berpusat di bawah bangunan yang sama.Segalanya berubah mengikut peredaran masa.There was among of PKK staff who have died,MA En.Saaid Hamzah which all his children have been taken care of by emak. The driver yang kami panggil En.Agil,and my late father colleague ,pakcik Zainal Molok.
               
                 Di suatu pemandangan,di lereng  bukit yang berhampiran dengan rumah, pernah aku dan yang lainnya bersembang dan melihat ke arah jalan besar tak  jauh dari situ.Now it hillside semakin rendah.
It used to be a short-cut  ayah every time back from work.Dengan segalanya yang baru aku seperti berada di tempat asing.Persekitaran yang berhampiran dengan klinik dulu iaitu JKR juga turut berubah suasana.Rakan sekolah yang tinggal di Kuaters JKR iaitu Esah dan Asmah ,  where are  they now? Rindu.....Rindu serindu rindunya........





Laman rindu :    Digamit rindu  


                                            
                                         

Comments

Popular Posts