RELIEVED

  That's it.Itu yang sepatutnya....Dan aku kini benar-benar lega setelah membuat laporan polis 2 days after the incident.Suamilah orang yang paling mendesak aku untuk melakukannya for reasons of safety in the future.Bukan untuk aku aje tapi untuk semua warga sekolah.Aku bercuti keesokan harinya kerana masih trauma dengan apa yang aku lalui.Sehinggalah selesai laporan dibuat,then I feel relieved.Alhamdulillah pihak polis sedia menjalankan tugasnya dan memang mereka sedia maklum dengan situasi sebenar sekolah aku.Dan rupa-rupanya,pada hari aku bercuti, sekolah juga telah sedia menunggu laporan yang aku buat untuk tindakan sekolah seterusnya.
                                         Pada rakan-rakan guru yang bersimpati dan terus memberikan sokongan I appreciated it.Pada GKMP Pn.Fazliyah yang terkejut dan bergenang airmatanya mendengar ceritaku, aku tahu dia turut merasakannya apatah lagi bila dia membayangkan andai itu yang berlaku pada Farah,anakku  where I often leave her alone bila ada urusan di pejabat.She knew our commitment and our focus pada aktiviti pelaksanaan 5S sekolah telah melekakan kami hingga mengabaikan aspek keselamatan diri.Tapi it was really worth it.Everything had been paid bilamana sekolah kami menduduki tempat pertama daripada tiga buah sekolah which pioneering Amalan 5S sekolah-sekolah Daerah Gombak.Dan kami warga Makmal  merupakan penyumbang terbesar kepada kejayaan itu.Alhamdulillah.Walaupun kami kurang staf tapi kami berjaya dengan semangat Kerjasama.

 
                        Tapi ni nak citer gelagat  pengetua sekolah aku yang begitu teruja dan over acted ketika aku masuk ke biliknya untuk menyerahkan salinan laporan tersebut.Sudenly she came forward and embracing me tightly.Minta maaf bagi pihak sekolah dan memuji tindakan aku kerana khabarnya sekolah akan mendapat lebih  peruntukan JAGA bagi mengawasi sekolah yang memang luas kawasannya dan untuk memantau perkara negatif yang sering berlaku serta  beberapa lagi perhatian dan tindakan perlu yang akan diterima.Dan untuk hari-hari yang seterusnya during school holidays my Lin girl will always accompanying me.Ada masanya kawan2 sekolah yang rapat dengannya turut sama meriuhkan hari-hariku.....and they are very happy.....
                            Not even a year I'm here,tapi sudah pelbagai perkara yang aku lalui.Dan sepanjang 6 buah sekolah yang aku berkhidmat inilah sekolah yang paling mencabar tahap kesabaran aku.Mana tidaknya!Sudahlah terkejut dengan stuktur landskap sekolahnya yang luas,blok bangunan yang banyak dan jumlah pelajar yang ramai ,namun tragedy hitam itu will not easy to forget.
                                 
                               Pengalaman adalah cabaran dan pengajaran.Jadilah diri kita and serve our best.InsyaAllah kita akan dikenangi dan disayangi seadanya.And this is one of them.
         Where ever I am ,students form 6 will always respect and appreciate me.Coz they always be my best friends talk in lab.

Bersama Pn.Noor azian mesra dgn panggilan Kak Yan di hari terakhir sebelum bersara.I used to know her since we were at SMK Taman Desa.Sepupu Datok K Siti tu....Adalah dia citer sikit2 pasal  Datok K pada aku dan kekawan masa di sekolah lama dulu.

Oklah,hidup mesti diteruskan dan kerja mesti jalankan.Semoga Allah akan terus melindungi Hari-hariku di SEGAR.                   


Laman Rindu: Coretan momento 2013 is about to come out.


                           
                

Comments

Popular Posts