Nyaris


 Sesuatu yang tak disangka,seringkali mendatangi kita....Yup something scary happened to me and Farah this evening.Namun ini semua mengajar aku supaya alert dan lebih berhati-hati.For those who have this kind of incident,pasti merasa gementar dan tertanya-tanya"kenapa ini mesti berlaku pada diri kita?????Bayangkan bila tiba-tiba kita didatangi oleh orang yang tidak kita kenali and  try to do something bad,ohhhhhhhh!Na'uzubillah
                Di  TV misalnya. bila melihat aksi pelakon yang terketar-terketar memegang  kunci dan tercari-cari lubang kunci untuk membuka pintu, terjatuh beberapa kali ketika cuba lari sedangkan kita sebagai penonton hanya tahu mengejek dan berkata "alah tu pun boleh jatuh,mengada-ngada dsbnya tanpa ada rasa simpati langsung.But its a reality,for those who have experinced it was so so bad and unforgetable one.
                 It was suddenly made me shocked,when someone stand behind me ketika aku leka mengadap komputer untuk  tugasan yang berkaitan dengan pelaksanaan 5s makmal sekolah.Kedudukan makmal aku yang jauh dari pejabat,dan sunyi kerana cuti sekolah,tentu mengundang pelbagai perkara.Kenapalah aku ni ambil ringan nasihat yang pernah Jaga sekolah beri pada aku supaya mengunci pintu.Do I care......  tapi itulah yang telah berlaku pada aku semalam. Luckily my Ala girl was there too,where the unkwown man never realized..
                 Back to the story,Mulanya aku sangkakan dia Jaga sekolahyang datang singgah selepas buat clocking di blok.As I said before, when he try to do something  ?????????aku menjerit dan Farah yang tidur di belakang meja terbangun.Saat dia nampak Farah sepantas kilat dia berlari keluar dan mencampakkan sesuatu yang diambilnya dari meja.
Memang aku panik dan terketar-ketar ketika itu.Dan dalam kekalutan itu aku tercari-cari nombor pejabat dan ianya  jadi terlalu sukar.Its really hard coz in the same time I was fighting with a various kind of feelings.But finally I got it.....telefon pejabat.Pengetua dan kerani datang started tanya itu dan  ini then nasihat itu dan ini,tapi kalian tahu tak apa yang aku alami tadi. Ianya bolehlah dikategorikan between life and deathkan....Who knows might be dia ada senjata,ugut itu dan ini sedangkan aku jauh di bangunan belakang.What ever it is,yang terjadi tetap telah terjadi,pengalaman yang menggerunkan ini adalah satu peringatan dan pengajaran yang amat berbaloi dan berguna untuk aku lebih berhati-hati.
                   On the way home,aku dan Ala kembali mengimbas apa yang kami lalui sebentar tadi dan mulailah pelbagai andaian dan "KALAUssssssssss"yang terbit dalam perbualan.Kami jadi traumatic.Bukan aku tak setuju dengan pandangan hubby yang marah dengan sikap pengetua yang tidak ambil sebarang tindakan melaporkan kepada polis,tetapi aku faham pihak sekolah ada sebabnya yang tersendiri dan aku juga kena lebih berhati-hati selepas ini.Well I know my hubby....he will do what he feels should do.Dan dia amat tegas tentang ini.Baginya ini perlu untuk keselamatan semua warga sekolah dan  perlu diberi perhatiaan serius.


Catatan ini merupakan satu pengalaman menakutkan yang boleh dikongsi bersama untuk dijadikan  panduan kerana  sesungguhnya malang itu tidak berbau.



Laman Rindu : Syukur padaMu Ya Allah kerana masih Melindungi.               
                    

Comments

Popular Posts