Mengejut

       Bila diberitahu yang angah  berada di ICU dan dlm keadaan yang agak kritikal kami  mengambil keputusan utk segera balik ke Segamat.Leen yang ada camp pengawas di sekolah terpaksa aku ambil dgn izin guru bertugas.Luckily the teachers knew me jd tak sukar untuk membawanya keluar.Sesampainya di rumah Uda jam 2.00pg,i felt a bit diffrent krn tiadanya angah.Uda tak sedar dgan ketibaan kami dan kami juga sengaja tak mahu mengejutnya tidur.Abg Nasir sudah tentunya brada di hospital.Namun,my bad starving gone bila tersedia udang masak sambal di bawah tudung saji.Dalam kesibukan dan kerisauannya tentang angah,abg.Nasir msih mampu menyediakan masakan utk kami.
        Esoknya,kami dimaklumkan oleh abg Nasir that  angah is still in the same condition.Aku telefon Anie minta bantuannya bagi pihak Uda,manalah tau sbgai staf hospital,surely dia ada advantage utk mendekati angah.
       Sementara menunggu waktu melawat,kami sempat menghadiri jemputan kahwin di Taman Perling.




Aku,Farah dan Munah terpaksa meminjam baju Uda dan Tasya kerana majlis ini was out of our programme.

Awaiting time to visit angah.muka layu lesu.
Mulanya aku rasa tak sabar untuk melihat angah,but when the time comes,aku jadi sedih melihat keadaan sebenarnya di katil.Harap dia sedar dengan kehadiran kami yang mendoakan keselamatan dan kesihatannya.


Mesti jumpa

There's nothing more exhilarating than too see  these 2 nephews,meskipun sekejab.Dapat juga aku menghantarnya ke kelas tuisyen di sekolah dan melihat semangat belajarnya meskipun waktu malam.

Alang!peace
Suspen aje bila dia beritau temankan kawan pergi tandas dalam keadaan gelap.Kami jd geram.Tapi finally dia kata cikgu temankan.Apalah abang ni......kata ku.Lega ibunya.

Ani dan Noi break fasting di restoran berdekatan.Aku tumpang semangkuklah....Ani treat.....



          Sempatlah juga kami singgah jumpa emak sebelum bertolak balik ke Rawang.Of courselah emak terkejut.Namun pertemuan singkat ini pun sudah cukup menggembirakan aku.



Laman rindu : From a distance with love and prayer.

Comments

Popular Posts