March Tragedy


Not a good starting of March for the Sabahan...

  Tragedy berdarah di Lahad Datu yang meragut  lapan nyawa merupakan insiden sedih yang membuka tirai
bulan Mac 2013.Dan aku yang genap usia yang ke.......tut...... tahun tanggal 3 hb lalu turut tersentuh dengan
peristiwa itu.My heart was wondering why this must be happened setelah sekian lama Sabah bernaung di bawah kedaulatan Malaysia.Adakah ini sebagai  meng'ya'kan  spekulasi-spekulasi yang menyatakan ia sebagai satu cara untuk mengalihkan perhatian rakyat kepada isu yang lain daripada PRU 13.Sejujurnya aku dah jemu dengan siaran berita yang selama ini asyik memaparkan cerita2 lawatan PM here and there and the contributions untuk rakyat.Bukan tidak mahu berterima kasih dan menghargai apa yang diberi tetapi bila tanah air digemparkan dengan cerita sedih ini i really feel sympathy to the families who lost their loved ones.
Listening to the songs yang bernada patriotik this lately pun buat hati aku juga mudah tersentuh.
  All this while i always feel that three is my lucky number coz i was born on 3rd  March at 3.00am.....dan banyak perkara yang melibatkan angka tiga,tapi tragedi berdarah yang berlaku pada tanggal 1 mac lalu telah melunturkan keterujaan aku pada angka 3 yang aku tunggu setiap tahun.
            Whatever it is,aku bersyukur kerana masih dikurniakan kesihatan yang baik sehingga ke hari ini .Dah tua dah.......Siapapun aku,yang penting life must go on.What will happen next,it's Allah fate.Terima kasih buat mereka yang sudi mengutuskan ucap salam harilahir di laman facebook.My talkative nephew for surelah...."alang,selamat harijadi".ucapnya manja di hujung talian seawal jam 8.00 am pada 3rd March lalu.Simple chatting tapi amat bermakna kerana mereka ingat tarikh lahir aku.Buat hubby dan anak2 ucapan yang lahir dari hati yang ikhlas sudah memadai bagiku,thanks too my SIL (Uda)dan Kak Zani,yang ealier 2 days sending wishes.

Sweet time ever! Lyn 4 years old...

My lovely Lyn.We are sharing the same birth Month
          Untuk anakku Farah Nur Adleenna,genap 15 tahun usianya hari ini(9 Mac)Semoga  berjaya dengan cemerlang di dalam PMR  nanti.
       
Smiley Faceslaman rindu:I wish to know who's peeping me from MV.plz jot something in your comment.

         

Comments

Popular Posts