Surprise!!!!!!!!!!!!!



Meraikan  ulangtahun ke 20 anak bujangku Amy bukanlah sesuatu yang kami rancang.Segalanya bermula bila his beloved(Ain)menelefon Ala dan mereka just want me to keep it secret from Amy.Meskipun bukan pada tarikh sebenar tapi aku tahu segalanya memang telah dirancang dengan baik oleh Ain bersama Amy's buddy,Faiz aka Nyet.So kerana tidak mahu menghampakan harapan Ain aku dan suami bersungguh2 melindunginya dari Amy kerana takut segalanya tidak menjadi .Masakan tidak! Amy juga  punyai urusan yang berkaitan dengan pendaftaran kolejnya pada hari yang sama.Started with Ain's call (kebetulan Amy bermalam di kepong)Ala dan Ain berbalas2 mesej untuk menjayakan plan mereka.



Genap 20 thn usianya hari ini,Anakku Amyboy melangkah ke alam kedewasaan yg pastinya menuntut matang fikiran dn waras tindakan.Semoga berjaya di dunia dan beramal untuk kebhgiaan di Akhirat.
  So those plans real happened.Fortunately Amy mengikut kami balik ke rumah pada petang itu dan kami telah berjaya memeranjatkannya.Ain yang telah berada di rumah bersama Ala dan Lyn were ready to make'SURPRISE'.Lucu dan gembirapun ada melihat situasi  itu.I loved sharing the moment."Ibu yang buat".katanya....Amboi-amboi Amy,bukan main lagi yer!Dah pandai menambat hati ibu Ain pulak."Thanks Ain.Aunty hargai perhatian Ain pada Amy and we always pray and hope the best for you both.InsyaAllah.



chicken chop.....Amy's choice
D'Myra,the place where we continued sharing the lovely time.Ain  presence completed Amy's  20th bday.Combined with hubby's bday on 10Jan.2 in 1 celebration.
                  Personally aku dan hubby nampak kejujuran dalam perhubungan meraka setakat ini.Aku suka dengan kelembutannya.Dia sabar dan pandai melayan kerenah Amy.Ooppsssss can't talk much.I just hope they know to keep boundaries.Dan mendahului cita-cita daripada cinta.Amin ya Allah.

               Ini pulak birthday wishing dari sepupu ciliknya, Hafiz.  ,Panggilan telefonnya pada petang 7Jan lalu minta aku sampaikan ucap selamat harijadinya pada abang Amy.Ini apa yang kami bualkan di telefon.
Hafiz : Alang, nak cakap ngan abg Amy.
Aku  : Ala....abg Amy tak de.
Hafiz : Hari ni harijadi abg Amykan?alang beli hadiah apa?Mesti belikan abg Amy keretakan!
           (aku ketawa dan lantas menjawab,"alang tak de duit nak hadiahkan kereta).Terus dia membebel."Alang tak reti sayangkan anaklah".)Dan macam-macam lagi bebelannya persis orang tua.Dan aku sekadar leka mendengar kerana aku memang suka dengar dia bercakap.He just talked dan tak mengerti apa sebenarnya makna hadiah harijadi.For him,increasing age,means bigger gift to be given.

superboy whose supertalk
            Alhamdulillah sebagai ibu aku bersyukur kerana masih dikurniakan kesihatan yang baik untuk terus melihat anak-anakku membesar.Aku hanya mampu mendoakan kesejahteraan,keimanan,kesihatan dan kejayaan untuk mereka.Jaga hubungan kalian dengan Allah agar kejayaan bersama kalian di dunia dan akhirat.





          Laman rindu:Jumaat sore yang melapangkan  hati,.tatkalakembali  mendengar suara emak dihujung talian.
           

Comments

Popular Posts