Bye,bye 2012 and Hye,hye 2013

     NOV 23-26

   Setelah sekian lama menyepi diri,ada sesuatu yang perlu aku usaikan.Something that so simple but meant so much to me..... foto yang menjadi penutup tirai Kalender Laman Rinduku untuk 2012.
    Aman dan Anie yang telah lama merancang cuti mereka untuk kesekian kalinya berkunjung ke rumahku.Dan emak antara yang puas berjalan dibawa  Aman dan Anie ke mana jua destinasi yang mereka pergi.Itu kata emak pada aku.


    Their week off  starting with their visit to kak long house di Skudai JB.Wah ! bukan main seronok lagi Hafiz dan Hadif  ke Legoland.Aku yang melihat gambar2 mereka tumpang seronok apatah lagi mereka 2 beradik tu!Kita layan foto keseronokan mereka di sana.





Dengan keluasan 31 hektar dan jumlah penggunaan 50 juta kepingan blok lego  tentunya  tidak puas dengan  1  kali  lawatan rasanya.But  its well worth it dengan harga tiket yang dikenakan.Patutlah mereka seronok sakan.
    Dari JB mereka terus ke PD pulak.Overnight di hotel sebelum bertolak ke rumahku esoknya.I took 2 days off sebab nak luangkan masa dengan mereka.Kami ke MAHA di Serdang yang menghimpunkan pelbagai produk jualan tempatan dan antarabangsa.On the way,emak minta kami menelefon abang,(Fakhrul)malangnya dia terikat dengan shift duty (Hospital Serdang).Hasrat mak nak bertemu dengan cucu sulungnya tidak kesampaian

FOTO KENANGAN MAHA









 


       Berjam-jam di sini menyebabkan hasrat kami untuk ke Taman pertanian Bukit Cahaya tidak tercapai.Mana tidaknya,sesampainya kami di sana,waktu masuk telahpun tamat.


    .....dengan Adah's family,
     for sure akan dibawa menikmati hidangan Char kuew teow special along.


.....emak pantang jumpa mee sup




           Two nights at my house and pernight  di rumah Adah,seperti biasa Nini dan Lyn akan mengikut mereka balik kampung.Kata Ucu Aninya:"untuk mengajar Hafiz yang bakal masuk tahun satu tahun depan".Suka sangatlah budak berdua tu bila kakak-kakak sepupunya ikut sama.




`  Masa bergerak memang amat pantas dan tanpa disedari,Hafiz dan sepupunya Kimi bakal bergelar pelajar tahun depan.So Afis no more fun time  dengan mainan yer.I can imagine how he complains of tired kerana lama berada di sekolah.Hadif yang masih ada setahun di Tadika kini sendirian tanpa abangnya.

      ..........but he's such a good and smart boy.Lebih rajin belajar dari abangnya.
Segak bergaya ketika mengacu baju sekolah Tentu seronok andai dapat melihat sendiri gelagatnya pada hari pertama sekolah nanti. 
  Aku dan memori

Corat-coret Korban@27 Oct

family gathering....sembang santai emak dan mak-mak sedara aku  sambil menikmati makan tengahari.
Ala dan Nini bergambaar berlatar belakangkan panorama pokok getah di laman  rumah  mak  usu

Memori@PWTC Dec 1



                  Hang out with hubby yang mempunyai tugasan media bagi pihak PERKASA di PWTC,aku merasa teruja apabila ketemu dengan the one and only  legend singer, Jamal Abdillah.Coz  most of his songs mean so much to me.....Di samping dapat melihat kelibat beberapa tokoh VIP dan ragam para perwakilan melalui layar gergasi juga cuci mata melihat pelbagai jualan pada Perhimpunan Agong UMNO tempohari. 



Side Picures
                                

Projek Taman Herba Lestari SMK Kepong 



Kak Rose's daughter wed.

                       kembali bertemu Nora dan kami  sama sedondon biru.



Jamuan Raya SIL @ Kg Melayu FRIM



meriah dan enjoing makan pelbagai lauk pauk masakan abg Nasir 

Last but not Least

kedatangan orang baru @ 30th Dec
Our new birth boy,adik Awish yang sebijik rupa abangnya tu.....to be wised as his brother too hopefully.Ceria suara kaklong di talian bersembang tentang kelahiran cucu keduanya.Meaning second great grandchild emakku.


Well,tahun baru biasanya diiringi dengan semangat baru, semangat berubah menjadi lebih baik, dan semangat meraih segala impian.Aku mengharapkan yang terbaik dari anak-anakku.Ala dengan SPMnya juga Lyn dengan PMRnya 

so

Bittersweet life come and go, love and grief accompanying my move





Comments

Popular Posts