Here I am.......

              Mood......dah ok kot......after 1 month,now  feel like I could adapt the new situation yang berlaku pada aku.Sebenarnya bukan mudah untuk menerima sebarang perubahan dalam sekelip mata.Here,everything had changed my daily routine.Bangun seawal 5.30 am untuk menyiapkan sarapan dan kalau perlu menyediakan makanan tengahari untuk anak yang tinggal di rumah.6.30am dah mulai bersiap-siap untuk bergerak ke tempat kerja.Kalau sebelum ini memandu ke sekolah not even in 5 mins time dah sampai,tapi sekarang  within 50 minutes driving belum tentu lagi aku akan tiba ke sekolah andainya on the way  ada traffic-jammed or whatever.Terpaksa berkejar dengan masa.Here,3 kali  lewat punch- in,the card will change to red.Dan alasan lewat kerana jalan sesak tidak akan diterima.Time-off at 5.00pm,sekali lagi terpaksa melalui situasi yang membosankan kerana kadang-kala aku akan sampai  rumah hingga jam 6.00pm t0 6.3opm.Lepak dan rasa macam tak ada masa nak bersantai macam selalu dengan lappy.Novel terbaru yang aku pinjam dari Saadiah pun tak sempat aku baca habis. Here,I can't  going back home every lunch time.Dulu habis waktu sessi petang aku berkesempatan untuk balik rumah dan mengambil Farah balik sekolah.
      Here,a new challenge is waiting for me.Kononnya aku adalah ketua kepada 6 orang PM lain di bawahku.Actually its not easy to face it.Pada aku tiada istilah BOSS antara kami kerana masing-masing tahu tugas dan tanggung-jawab yang perlu ditunaikan.Here,I like to take  a slogan"KEPIMPINAN MELALUI TELADAN"as a way to make everything easier and neat.Aku bukan jenis orang yang tahu memerintah.I will keep be myself whatever.whenever,whereever I go.Insyaallah.
       
            A few pictures of my new place.......


Kreativiti pelajar2 ting,3 melukis mural di dinding makmal
Hopefully aku akan dapat menyesuaikan diri aku dengan situasi baru ini bila kami berpindah ke kediaman yang hampir dengan sekolah.


       Laman rindu : We didnt realize we were making memories, we were just having fun! 
  

Comments

Popular Posts