1Nov'03-3Okt 2011

 Last sweet moments
Thursday@6th Oct
    Sek.Men.Taman Desa,Bdr Country Homes Rawang,selama 8 tahun aku menjadi wargamu pelbagai kenangan indah tercatat di dadamu.Saat aku menjejakkan kaki buat pertama kalinya di sini,perkara pertama yang terlintas ialah dapatkah aku menyesuaikan diri aku bersama-sama rakan2 dalam suasana baru.Maklumlah aku bertukar dari Johor ke Selangor.My forth school after 2 others schools in Johore.Namun semakin lama aku di sini aku jadi semakin sayang dan rasa berat kaki untuk melangkah keluar tempohari.
                                                          My world.Chem Lab


   Tak sangka,panggilan telefon yang aku terima dari Asma meminta aku segera ke pejabat memberi khabar yang aku diminta melapor diri ke SMK Kepong atas tawaran jawatan PM Gred C22.Antara ya dan tidak,dalam hati tertanya2"kenapa seawal ini?".Majlis perpisahan untuk Pn.Zakiah yang bersara just held last week.How could i to face the same situation, situasi pertemuan yang pastinya berakhir dengan perpisahan yang di dalamnya ada adegan tangisan,pelukan dan ucap salam.Namun tuntutan syarat terima jawatan memaksa aku untuk pergi.Sedihnya.....Smiley
Terima kasih yang tidak terhingga buat rakan2 makmal dan guru2 yang mengadakan  majlis perpisahan  buatku meskipun dalam keterbatasan waktu.Simple but it meant alot for me.Thanks Marlina kerana bersusah payah memasak laksa utara buat aku yang tidak berkesempatan berhariraya di rumahnya dulu.(Memang sedap).Rupa2nya Marlina pernah mengajar di SMK Kepong sebelum berpindah ke sekolah ini.She's such a humble person tapi garang dengan student.


Jaspal and Rohani guru2 Kimia yang amat sempoi dan sangat senang berurusan  dengan mereka.Pn.Kalsom,GKB yang sangat baik dan mesra kawan.
Biasalah,usai majlis Saadiah selaku mak pengantin bukan setakat senyum tapi asyik gelak sakan bila majlis berjalan lancar.Aku sebagai pengantin  kena dera basuh pinggan.Tak apalah kan....as my last duty di sini.Sesungguhnya aku akan merindui saat2 begini.
    
Friday@7th Oct


    Aku yang menangguhkan pertukaran,masih berkesempatan untuk turut bersama rakan2 ke rumah Pn.Zakiah yang mengadakan jamuan.Banyak juadah yang disediakan.Nasi dagang,nasi himpit,kuah kacang, rendang daging.Juga laksa Johor(alamak!sewaktu bersalaman dengannya sempat dia memberitahu aku,"dapat juga awak makan laksa johor saya"....macam perli aje.Juga ucapan tahniah buat aku.Agak2nya who's gonna replace her place at SMKTD.Adakah pengetua baru akan sebaik pn.Zakiah. 


      Masa untuk meninggalkan SMKTD semakin menghampiri aku.Seorang demi seorang rakan yang pernah bertugas di sini pergi,Idah,kak siti,Syita,kak Nor,Ita,mak ngah,en.Yunos,Kuppen,kak Ros,kini tiba pula giliran aku.Sayonara SMKTD.
             A very touching moment.Last punching time off @ 4.30pm


  Majlis Tautan kasih@Royale Bintang,the Curve Damansara
          Majlis hi-Tea yang diadakan was more to give another celebration farewell party to Pn.Zakiah as to appreciate her services at SMKTD. 
Aku turut menerima cenderahati perpisahan.Thank friends!Berbaloi-baloi!Pandai kalian memenuhi citarasa aku

Kenangan yang terindah
Bertemakan glamour moden atau tradisional,inilah barisan guru yang memenangi hadiah  tudung Pearl  Haya sumbangan  Hazleena Azura(A lady in black and White)yang turut merangkul gelaran guru berpakaian paling glamour.Congrates !
Majlis turut dihadiri oleh keluarga pn.Zakiah yang turut serta memotong kek harijadi.Namun  sesuatu yang amat menyedihkan,suami pn.Zakiah telah meninggal dunia pada pagi Khamis lalu akibat penyakit jantung.Beliau memang agak uzur. Terbayang di mata aku,di saat Pn.Zakiah berucap.arwah kelihatan mengesat airmatanya.Semoga rohnya di cucuri rahmatNya.
                 Sesuatu yang pasti,setiap kehidupan akan berakhir dengan kematian pertemuan berakhir dengan perpisahan.Segala yang tertinggal di SMKTD bakal meninggalkan nostalgia buatku.Bertugas di tempat baru,bagaimana pula situasinya nanti.....


SmileySmileySmiley Laman Rindu : Wherever, whenever, whatever, whoever stay to be myself.

Comments

  1. Selamat berbakti di sekolah baru. Sesungguhnya baktimu amat diperlukan di sana. Dan semoga berjaya melangkah dari PM C22 ke tahap yang tinggi lagi. Bila nak sahut cabaran untuk sambung belajar?

    ReplyDelete
  2. Terima kasih.Segalanya menuntut perubahan dalam diri sebenarnya untuk berjaya dalam setiap sudut kehidupan.Thanks coz still loyal encouraging me to continue study.Sutiman,limitation of time and rusty brain preventing me for it.Insyaallah,mungkin ada ruang waktu untuk melakukan sesuatu yang baikkan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts