My Amy boy

 

       Part  1
 Langkah demi langkah
     Time passes so rapid.Now my Amy boy is already 18 years old.Bermula dari Tadika tempat mula mengenal huruf,seterusnya melangkah ke alam persekolahan  sebenar di sekolah rendah dan menduduki UPSR.Then stepped to a secondary school with PMR and SPM exams kini kakinya melangkah pula ke alam yang lebih mencabar that will  detemine his life onwards.Tawaran yang diterima dan menepati minatnya yang mendalam di bidang IT,bakal di terokai di Kolej universiti Shahputra.Despite had received several courses offer from various college,but the right choice is most essential  to determine direction of his career in the fiture.Insyaallah  tamat  diploma di sini nanti,automatically he will continue with digree di UTM as the course is fully related to the university.


          Yang di bawa


2 bagasi penuh berisi baju,bantal dan toiletries needs and iron antara barangan yang dibawa
          Yang tinggal
              
Kamar tidur ...... juga tempat lepaknya  bersama rakan2 yang sekali-sekala datang bertandang.
   Amy ada melahirkan rasa sedihnya bila seorang demi seorang rakannya yang pergi dulu darinya untuk lanjut belajar.Sebagai ibu dan agak rapat juga dengan sebahagian dari kawan2nya,I feel the same.Namun segalanya ini menuntut seribu satu macam pengorbanan dan terpaksa dilalui untuk melihat mereka berjaya.


      A few mins.left


         4.ooam kami bangun dan  bersiap-siap.By 5.00am kami bertolak ke Kuantan and  performed Solat Subuh di Hentian Rehat Sg.Buloh@ 6.15am.Suasana tenang dan dingin .... terasa nikmatnya dapat menghirup udara segar pagi.Then dropped by for breakfast di R & R Bentong.




          Destinasi


         Alhamdulillah Karak Highway laluan perjalanan membawa kami selamat sampai ke destinasi pada pukul 9.00am.Banyak perubahan pada bandar Kuantan since my first visit 16 years ago.








                 
























 Di sini bakal bermula segalanya.......Amy fell in love with this place.Cantik dan memberinya semangat untuk belajar.


       Sessi Pendaftaran




       Amy perlu membuat semakan nama sebagai student yang layak masuk  kolej .Pelbagai kaunter yang perlu di kunjungi sebelum lengkap menjadi pelajar berdaftar di sini.







Filled-up the entry form.All this while  his father always did everything for him.Nah sekarang amik kau......Aku pun bab mengisi borang memang malas....


                                          @ kaunter bayaran.


Snapped photo for card matrik 
    Side Pictutes


Medic students
 Menanti masa untuk dibawa ke tempat penginapan.My son looks bigger than  his father.
          
               Taman Shahzan


Briefing from Ustaz Asmadi about resident rules and Laws.Ini antara rakan serumah Amy.Rupanya ada lagi yang bigger sized than Amy.Being his room-mate too.Farid from Trengganu.Office management student. 


Amy's room-sharing with 4 others.
        Aku dan suami merasa puas dan senang hati bila dapat melihat sendiri situasi selesa tempat tinggalnya dan rakan-rakan serumah whose  gonna be like sibling brothers.




Sessi suai kenal antara rakan serumah


       Part  2
  Sementara beada di sini,rakan baik suami yang kerap kali menelefon meminta kami datang ke gerai makannya yang terletak di Pantai Batu Hitam.Not to disappointing him finally we went there.




       Sembang sahabat lama.Well known as Atan during in Segamat.Mempelawa kami tidur di rumahnya kalau ingin terus melihat keindahan pantai coz his house is very near by to the beach.




             Photo shoot di persisiran pantai


          Masih sempat meng'up-date' FB sambil menghayati keindahan pantai.While hubby still happy chatting with his ex-best fren di gerai makan.Hampir sejam di sini kami terpaksa menghantar Amy ke kediamannya.Sebelum meninggalkannya as a parent tiada lain yang kami tinggalkan buatnya selain ingatan dan pesanan agar sentiasa menjaga diri dan belajar bersungguh-sungguh.Ciuman dan pelukan tanda sayang mengakhiri pertemuaan ini.Lyn tidak dapat menahan sedih dan tangisnya.While Ala dinasihatkan abangnya supaya study untuk PMR dan dengar cakap emak.I was touched with his words.Mereka berdua ni bagai anjing dengan kucing.Bila terpisah begini mulailah rasa kehilangan dan teringat-ingat.........




      Haji Fauzi ,hubby's ex-classmate@segamat


           Bergerak dari penginapan Amy pukul 9.30 malam.Tiba-tiba seorang lagi rakan hubby yang tinggal tidak jauh dari rumah Amy mau kami berjumpnya di Restoran......Nak belanja makan malam katanya,Actually since siang tadi dia minta kami bertemunya.Namun kesibukan menguruskan hal Amy membataskan segalanya.Maka terlepaskan peluang kami untuk mnikmati hidangan tengahari  gulai ikan patin seperti yang dikatakannya.Insyaallah ada rezeki kami di lain kali.....coz Amy will be here for 3 years.Lama tu.......


                               Bertugas sebagai Pengarah IT di MPK,suami ada menghubunginya meminta pandangannya tentang 2 kolej di Kuantan iaitu IKIP dan Shahputra  yang menawarkan kursus IT yang berbeza..Kerana sebagai orang yang arif tentang IT dan telah lama menetap di Kuantan for sure he knows which is the better.


                         Sembang lagi.......Malangnya aku tidak dapat berjumpa dengan isterinya,kak Ain kerana berada di Vietnam.Sebelum balik Hj.Fauzi minta ke rumahnya.Terima kasih atas layanan dan oleh-oleh yang diberikan.At least we found two person that Amy can contact to when he has any problem here.


                     We left Kuantan by 11.30pm.Keletihan dek urusan sepanjang hari ini menuntut seribu kesabaran dari suami.Alhamdulillah kami selamat sampai di rumah pukul 4.ooam.LEPAK.


Nostalgia Teluk Cempedak@89




Kenangan bersama Haji Fauzi & Kak Ain, Salleh & Zizah, aku & hubby.




Laman rindu: .......terasa kehilangan.Namun sentiasa mendoakan yang terbaik buatnya.Pray for him To Be A Better Man-Robbie William(one of Amy's Fav.song)


                                
                           

Comments

Popular Posts