ALA OH ALA-Phase 2

         Kami ke Terengganu lagi.Kali ini kerana Farah perlu melakukan tugasannya sebagai seorang pelajar dengan assigment yang menuntut perlunya sebuah laptop di sisinya.Aku juga sedar inilah juga peluang dia untuk memaksa kami ke sana.Selagi tak datang,selama itulah dia akan menelefon and keep on asking"Mak,bila nak datang?"...or "Mak !jadi tak datang?"Alhamdulillah dengan rezeki yang ada kami dapat membelikannya sebuah laptop baharu dan bertolak ke sana seawal pagi Sabtu jam 2.45am, night trekking journey for about seven hours time to be there.

@Kolej Redang 3.Just arrived
Kesempatan berjumpanya juga memberi kami peluang  untuk sama-sama menyambut Ramadan.Makan Sahur bersama tapi maaf Ala,kita tak dapat berbuka bersama.

Kami@Pantai Batu Buruk K.Terengganu

       We were happy to be here coz the places almost nearby the sea.Langsung dah berada di sini aku meminta suami ke K.Terengganu...kerana di sana ada pantai perkelahan.Bagi orang seperti aku yang suka bermain air,di pantai mana sekalipun,panoramanya memang mengasyikkan.Jadi di sini kami abadikan kenangan bersama.



Aku cuma agak ralat kerana tidak dapat mencuci mata di Pasar Payang kerana samada memang ditutup pada hari tersebut atau kami yang terlepas peluang ke sana.
 

Apa yang aku dapati kaum cina dan india agak kurang di sini.Hanya kelihatan satu komuniti Cina yang tinggal di tengah2 Bandar Terengganu yang seems like China Town di KL.

Ala,you must to get familiar with your life away from us.Macam Kak Bilah dan Kak Fatin.Mereka lagi jauh di utara.Inilah masanya untuk belajar berdikari dan menjadikan kita berfikiran matang.As long we know how to take care of ourself and always stay close to Allah.

Lagi With Ala

                                         Our last moments together before heading back home.

 Just for today,we could sent her to the class...dan sempat belikan ticket pergi dan balik untuk pulang raya.Oklah Farah....jumpa lagi raya nanti.


Laman Rindu: From a distance we always pray for you.......dan lagu ini tentang pantai dan kerinduan.

Comments

Popular Posts