MY ALA GIRL-Phase 1


                                                                         our selfie on hariraya 2014
This a story about my Ala girl.Pertama kali berpisah dengannya buat aku  jadi benar-benar kehilangannya.
coz she always make me sick dengan perangai malasnya,degilnya dan keras hatinya.Kini bila berjauhan as to fulfill her ambition,aku rindu untuk membebel lagi.Now the distance separating us.Farah inilah masanya untuk belajar berdikari.
                                                                                    Her stuff.......
  Ala,the time is just to begin here..pendaftaran sebagai UITM student
her room
 Sebenarnya Farah  telah mendaftar sehari sebelum hari pendaftaran sebenar.Tujuan kami yang pada awalnya untuk meninjau kawasan kampus tersebut telah membuka ruang kepadanya untuk terus mendaftar.Jadi sebagai orang pertama yang masuk ke bilik penginapan dia bebas untuk memilih katil,almari 
dan meja study.    

                                                             Aku.....aku jadi tukang susun segala macam barangnya.
                                                                       with her roommate from Temerloh,Yana.


        Keindahan  Panorama 
   Teruja dengan keindahan kawasan kampus,aku pasti Farah akan seronok belajar di sini.Dan ini dikhabarkan terus menerusi telefon kepada atok Hindunnya sebaik kami sampai di sini.


       Meskipun kursus yang ditawarkan di sini bukanlah pilihan utama Farah,namun ini adalah Rezeki yang telah Allah anugerahkan kepadanya and  from now onward, "its all yours Ala to make decision".



Kami meninggalkan Farah ketika dia dan semua pelajar sedang bergerak menuju ke dewan.This is a very sad and most aggrived moment.Kecuaian kami dalam memastikan all her needs for orientation telah lengkap adalah salah kerana Farah tidak memiliki sepasang baju kurung putih dan kain biru/hitam untuk dipakai esok.Bayangkan situasi kelam kabut kami yang terpaksa mencari  di saat-saat akhir begitu...
Alhamdulillah,we done just in time,kami masih sempat bertemu and wished her good bye meskipun dalam situasi yang terbatas.Times up dan kami bertolak balik.On our way home,aku melamun dan melayan perasaan.Bila menoleh ke belakang her sister was really bad crying for her kakak.Aku dan hubby turut menangis sama.
 ......dan yang paling teruk sekali,saban hari aku akan menerima dan melayan panggilan telefonnya yang diserang homesick.



Laman Rindu: Farah....Farah      we love u.This is the song that remind us to you-John Legend(All of me)
 



Comments

Popular Posts