SMK.Seri Garing part 1

.........bermula dengan Smk Taman Tun Aminah,Skudai,my first posting as a goverment servant in 1990,tak smpai setahun di sini,aku brpindah ke SMK Chaah,Segt.Once that couldn't be forgotten,mengayuh basikal bersama rakan serumah ke sekolah.Kelakarnya bila ingat kenangan tu.Kalau cikgu pun boleh kayuh,apatah lagi staf biasa mcm aku.Followed by Sek.Tinggi Segamat sebaik aku berkahwin till  I had 3 children,aku ke Selangor dan Smk Taman Desa adalah sekolah pertamaku di Darul Ehsan ini.8 tahun satu masa yg agak lama buatku di sini dan saat mendapat tawaran kenaikan pangkat aku rasa sedih untuk meninggalkan sekolah ini.Lots of memories kept here.Namun yang paling aku ingat ialah bila kehilangan Kak Izan yang meninggal dunia akibat komplikasi jantung 3 bulan lalu.


Hanya tinggal kenangan......arwah kak Izan bersama her one and only son.

Sebagai tauke kantin sekolah,dia suka bertanya pada kami,masakan apa untuk menu guru dn staf.Kalau ada kari daging akulah oarang yang akan dia ingat sebab aku akan tapau setiap kali ada masakan tersebut.Dan Lyn yang kerap arwah jumpa since I left the school akan sampaikan setiap salam dan masakan kari dagingnya padaku.
       Selama 8 tahun di SMK Taman Desa,Bdr Country Homes aku terpaksa bertukar ke SMK    Kepong pulak.On and off 50km daily,really make me 'sick.'
So bila kak Salamah from SMK seri Garing,keep on asking,finally kami pun bersetuju untuk bertukar duka sama suka.
........Maka bermulalah episod baruku  berkhidmat di SMK Seri Garing aka SEGAR ini.There's no problem to put myself comfortable here coz I used to know beberapa org guru yg pernah mengajar di Taman Desa dan Kepong.Lain padang,lain belalang....so di sini juga banyak perkara baru yang aku temui...tapi Cukup sampai sini dulu.....Nanti aku sambung.Line Internet aku teruk......boringggggggggg.Moreover I am in a mood of hariraya
so we leave behind cerita tentang kerja.......


Laman rindu :Album SEGAR......to be continued



Comments

Popular Posts