Figura 2 Generasi

Ada 2 wajah yang mencuri hati dan amat aku kenangi hingga hari ini  at my homecoming recently.Kenduri sempena menyambut Ramadan dan  Tahlil Arwah yang diadakan di rumah emak adalah masa terbaik untuk mengumpulkan sedara mara.Memang itupun tujuan emak.Even dalam suasana yang agak kurang selesa kerana cuaca which was very hot indeed,tapi ini semua dugaan dan we had to face it demi menggembirakan emak dan untuk arwah ayah khasnya.Kak long bawa bersama 2 orang cucunya Awish dan adiknya Aqif yang memang aku nak tengok sangat-sangat.
.

5th Generation of Hj.Abdullah bin Montok
Aqif,a very good boy.Comel,putih melepak dan berbeza perangai dengan  abang Awishnya dulu  yang  sukar  didekati.Dalam kesibukan persiapan kenduri aku cuba mencuri masa untuk bersama 'Ustaz Ridhuan Tee Jr.ini.
Unliked wajah yang seorang ini who always looked restless ,seolah mencari sesuatu yang hilang.

Kelakar,kesian pelik pun ada dengan perangai atok Dollah aku ni.Meskipun mendapat layanan istimewa dari emak namun sampai masanya when he feels like thinking of someone dia akan kembali serba tak kena.

Emak : Bak tunggulah sampai usai kenduri baru balik.
Atuk :Ye lah.......
Tapi yang pastinya biarpun dipujuk dan bila tetiba teringatkan atok perempuan yang tidak ikut sama dia akan kembali resah.



So inilah wajah kesayangan atok Dollah,atok Kamisah yang memang tidak boleh lekang dari ingatan dan hilang dari pandangannya.See.....manjanya dia dan gelagat romantik mereka ini  bisa mencuit hati kami.
Alhamdulillah Majlis berjalan lancar dan ini tentunya menggembirakan emak.

Kami pulang ke Rawang seawal pagi Ahad selepas siap mengemas dapur.Aku cium pipi semua yang aku sayang yang sedang lena tidur mereka.Aqif,Awish,Adif dan Afiz.Dan akupun  zzzzzz(tidur) all the way home.Beberapa hari dalam keriuhan buat aku terasa benar-benar sunyi bila sampai di rumah.Everything is playing back in my mind.Esoknya di tempat kerja,panggilan dari kak long buat aku gembira. Aqif "rindu kat tok alang".kata kaklong.(terasa tua pulak dengan title atuk alang tu).I kept calling his name di talian and in the meantime aku terbayangkan senyum comelnya.Hopefully bila jumpa lagi,he'll still cute and sweet dan masih ingin didekati.



Laman rindu: Tiada yang lama tiadalah yang baru.And our life is like a wheel.Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.






















Comments

Popular Posts