Siti Salniah


          Kali ini ada cerita yang boleh dikongsi bersama setelah sekian lama menyepi diri dari laman rindu.Kerana ianya bukan sesuatu yang berbentuk peribadi yang hanya dicatatkan di dada diary.

         Siti Salniah Jaimun,a very kind and humble person yang pernah menjadi sahabat aku.Biarpun persahabatan kami hanya terjalin tidak sampai pun 1 tahun since I've been here( SMK Kepong),namun aku turut akan  terasa kehilangannya bila dia bertukar ke SMK Sri Kundang.Selama hampir 15 tahun di sini,semalam kepergiaanya kami akhiri dengan suatu majlis perpisahan yang serba ringkas namun begitu touchy buat guru2 dan rakan2 yang pernah lama bersamanya.
Inilah masanya nak merasa layanan istimewa cik Siti oi!!! "bersantap dengan Dr. aje".Pengetua terpaksa dijemput awal meskipun jamuan sepatutnya diadakan selepas tamat sesi pagi.

Despite rushing with time,Dr still managed to deliver a short  speech and presented  the  gifts.


Pn.Suria Hamzah,our Ketua Jabatan Sains 

Dalam ucapannya,beliau melahirkan rasa kehilangan yang amat sangat kerana Siti telah banyak berjasa kepada makmal sekolah.To be franked,aku yang baru ditempatkan bersama-sama Siti di makmal Biology dan  fizik,akan kehilangan sifu yang banyak pengalaman di sekolah ini.Ever since we've been friends and starting working together thanks for all those times when you helped me.And I do hope we will always keep in touch.(itu antara yang aku luahkan dalam ucapanku)


sweet moments but touched


"Affy,,lepas ni tolonglah  kak Fadzilah kat lab Fizik".Begged Siti to Affy yang macam biskut chips more tu.
Imah yang cute tu pulak tentu hari-harinya juga sukar without her beloved Siti.



Erin,aku juga tahu that you will miss Siti ,coz for you Siti knew you much.Nadia(aku suka tengok dia ni.Coz she reminds me of my sister Anie.All the way she is,memang sebijik Anie......cara berjalannya,bibirnya dan tabiatnya yang tak boleh minum ais)Funnykan!Kehadirannya hanya untuk menggantikan kak sitinya.
Nadia in the making.Dia rajin dan minat untuk belajar tentang tugas-tugasnya.
Well siti,all the best for you though it isn't easy to accept that you are going to leave.I will always remember all your good ways.


Laman Rindu: Hilang di mata, hilang di hati jangan.








Comments

Popular Posts