Emak's special day

     What so unique with GOOGLE today is when 2 Os came out of the door,bersama sejambak bunga and present them to the letter G.Kemudian mereka saling berpelukan and complete the word GOOGLE.Itulah istimewanya hari ini.Hari ibu sedunia setiap hari Ahad minggu kedua bulan Mei.Menarik sungguh!,As a mother,aku turut merasa terharu bila turut diraikan dan dingati meskipun hanya melalui hand-made card oleh my Ala and lyn girls.Luahan rasa sayang dan kasihnya mereka kepada aku sebagai ibu yang sering ada bersama mereka.
      Amy agak lambat menghantar ucapan kerana keliru samada ia boleh diraikan atau sebaliknya.Setelah aku baca pelbagai versi tentang sambutan hari ibu,finally banyak pendapat yang mengatakan yang ianya sesuatu yang perlu diraikan sebagai sebuah dedikasi istimewa buat insan yang teristimewa bergelar IBU,EMAK,MAMA and what everlah......Ibu yang dibawah telapak kakinya terletaknya syurga.
       Aku turut mengmbil kesempatan pada hari ini dengn menelefon emak dan mengucapkan SELAMAT HARI IBU buatnnya.Terima kasih kata emak,sayu aku dengar suaranya dihujung talian.Maaf kerana tiada sebarang hadiah dari anakmu ini.Tapi aku percaya,our promise to return home hujung bulan ini adalah hadiah istimewa kami buatnya apatah lagi ianya bersempena dengan majlis kenduri menyambut Ramadan.Adah!plz don't break your promise untuk pulang bersama OK!Emak dah rindu sangat kat cucu-cucunya tu.......
Anie.with her beloved super little heroes.....HAFIZ  &  HADIF

      Before talking to emak,aku bersembang dulu dengan Hafiz."Abang dah cakap selamat hari ibu tak pada ibu abang?"Nape,tanyanya."Ialah hari inikan hari ibu,abang gi kat ibu,cakap Selamat hari ibu dan lepas tu cium pipi ibu."arahku.Dia menurut arahanku kerana terdengar sayup2 ditalian dia mengucapkan selamat hari ibu buat ibunya."Dah,abang dah buat kat ibu,ibu senyum", sambungnya.Dia amat teuja bila aku beritahu yang Kimi akan balik kampung tak lama lagi.Aku tahu dia rindu untuk kembali bersama bermain dan' bergaduh'.
I could feel their warm hug saat aku sampai di rumah mereka recently.Tak sempat aku turun dari kereta lagi bilamana mereka terus menerkam aku.
    Sempena hari ibu,tidak lupa ucap salam aku tuju buat ibu mertuaku dengan ucapan terima kasih di atas segala-galanya.Juga ucap salam yang aku terima dari rakan-rakan berstatus ibu sepertiku.
   
     Not forgetting a nice wishing from  my niece,Fatin.Thanx dear,I do always pray all d'best 2 u.Amin.





   
   Laman rindu:I can never thanks my mak enough for what she has given me.Listen to my heart,' you are number one for me'-Maher Zain.

Comments

Popular Posts