TheTwilight Series-Vampire love stories

Twilight-Kisah cinta romantis seorang gadis dan Vampire
  
             Twilighthon of the day activiti aku untuk 2 hari ini(Sabtu dan Ahad).I could't lie to myself that suddenly i feel so excited to watch these 3 Twilight series.And it began with The Twilight,one of the four Twilight books by Stephenie Meyer. It introduced millions of fans to teenager Bella Swan and her dashing vampire boyfriend Edward Cullen.Meskipun ia adalah adaptasi dari novel,namun aku begitu teruja melihat khebatan cinta remaja ini yang menuntut begitu banyak pengorbanan dan pengertian.Why am i so crazy about this?Coz i feel that true love will never be a part. 






 People might say that this kind of movie tak sesuai menjadi kegilaan wanita seusia aku(mungkin juga  my niece,Nabilah,Bella tersenyum and agree with this words).Tapi pada aku,cinta itu tidak terbatas kepada individu atau situasi tertentu sahaja.Menghayati cerita cinta seumpama ini akan membuat diri kita lebih menghargai cinta kita kepada yang tersayang.








          Second twilight saga- New moon yang  aku tonton  menyaksikan kemunculan Edward yang sanggup menyerahkan diri kepada Volturi coz he was expecting  that his beloved one,Bella was dead.However Bella's love overcome everything.Bella lari meninggalkan Jacob whose hungered for her love too.Finally Bella tepat sampai pada masanya dan Edward terselamat dari menyerahkan dirinya kepada Volturi.




Not easy to get into a vampire family! Only true love allows Bella and Edward to go beyond this




Cinta segitiga antara Bella (Kristen Stewart), Jacob (Taylor Lautner), dan Edward (Robert Pattinson) kembali menghiasi siri ketiga dari Twilight Saga ini. Edward yang ingin menikahi Bella sedikit mendapat ancaman dari Jacob yang tak pernah berhenti mencintai Bella.












         Sebenarnya ketiga-tiga siri ini kembali aku tonton kerana ingin melupakan sejenak dunia game aku Farmville dan Frontier.More over dah lama tak visit blog.Aku juga semakin teruja untuk menghabiskan bacaan novel New Moon sambil membiyangkan kembali  perjalanan cinta Bella dan 
Edward yang aku tonton












            Kini aku menantikan  kemunculan  final twilight saga iaitu Breaking Down untuk menyaksikan kesinambungan cinta sejati Bella dan Edward. 






          Laman Rindu :  True love will never die. Coz love needs sacrifice.Dengarkan dan hayati kisah cinta sejati dalam lagu 'My Heart' ini.





Comments

Popular Posts