Hafiz and Kimi,kindergarten boys

   Just to jot down a bit .....




Comel dan excited nak ke sekolah


              Pantasnya masa berlalu.Dah ke sekolah dua orang anak buah aku ni.Dalam usia 5 tahum,Hafiz dan Kimi kini melangkah ke alam pra sekolah,TADIKA.If Hafiz goes to Tadika Islam,Kimi pula ke Tadika Cina.Namun masing-masing seronok melangkah ke dunia baru.Yang lucunya bila Hafiz tanya pada ibunya."Ibu bila nak MAIN  ni?.Still remembering his play time padahal waktu itu sedang beratur di dalam barisan.Sembang singkat aku dengannnya di telefon, clearly heard his cheerful voice bercerita tentang sekolah,kawan dan jam tangan  BEN 10 yang ibu beli kat NIRVANA.In fact atok Endon dia yang belikan actually....Dah lancar membaca A to Z.

          Kimi juga amat teruja.During his short time came over to my house sebab Adah nak ambil dadih yang aku buat untuk her MIL terjerit-jerit dia bercerita tentang sekolahnya.... " abang tak sabar nak gi sekolah lagi.....jumpa kawan-kawan baru.....".Petah dia bercerita.


Kimi dan Nini

 Kalau sebelum ini Kimi looks like a girl dengan rambut panjangnya but with his fully  uniform dia tampak cute as a boy.Nanti Kimi bolehlah cakap dalam bahasa cina.

Menerusi telefon lewat perbualan aku dengan emak 2 hari lalu,Hafiz pulak dah pandai baca doa makan.Maklumlah Tadika Islam.Benda-benda sebegini memang dititikberatkan.Namun dah namanya kanak-kanak,their mind still fresh and young so they could received everything so easily and faster.


Tahun hadapan these two cousins brothers,Hadif dan Jiji pulak akan ke Tadika.Tik tok tik tok masa berlalu,finally mereka semua meningkat dewasa dan segalanya tentang mereka di zaman kanak-kanak bakal menjadi saat-saat manis yang sukar di  lupakan.


Laman Rindu: Lagu  Pesan abang oleh Sudirman mewarnai hari-hari Hafiz dan Kimi di sekolah.

Comments

Popular Posts