After 30 years,Cameron Highland.....Here I come again

Sengaja aku dahulukan these two pictures for my new entry kerana tiada apa yang dapat menggambarkan betapa indahnya scenery di sini.Segar dan dingin.

24th July

We are ready to go!
Pose pertama aku before bus started to  move

Saturday, early in the morning,hubby sent aku dan Lyn to school,tempat berkumpul  untuk menaiki bas.My girl lyn yang really unexpected that she could came along with me merasa sangat teruja.Rezeki buat dia kerana dengan dua buah bas banyak tempat kosong yang boleh diduduki lagi.Kerana ada kalangan guru yang berkenderaan sendiri ke sana.Like me,Ana brought along her daughter.

Sewaktu berhenti di Tapah untuk breakfast,tak sangka ketemu Kak Nor dan Kak Leha our ex-collegues di sini.

Continued our journey from Tapah at 10.30am.Bermulalah pendakian ke Cameron Highland.Mulanya aku seronok melihat pemandangan di luar.Namun bila ianya semakin tinggi dan tinggi kepala aku began dizzzzzy.......Aku salute dengan Lyn yang selamba aje dan tak mahu tidur.Namun bila dah sampai ke destinasi pertama  di Tapah barulah pecah rahsia yang dia tak boleh tidur kerana takut dengan fizikal jalan yang bengkak-bengkok tu.Kami tiba di Tanah Rata which is the biggest town in Cameron  pada pukul 12.30pm.Aku yang feel like vomitted sebelum ni jadi segar  sesegar kehijauan dan kecantikan panorama di sini.

What so beautiful Garden (MARDI Tanah Rata)

Mak ngah,suriati,kak ros Tina dan aku dalam keharuman bunga2an.

Farah(Ana'sdaughter) dan Lyn

Happy time for lyn at strawberry park

Hampir  2 jam di sini,dan berhenti seketika untuk makan tengahari kami terus menuju ke destinasi penginapan iaitu di Rainbow hotel.Principle menegaskan agar segera bersiap untuk agenda rasmi kami.

En Fadzlee Facilitator jemputan  dari PPD Gombak.Sebagai kaunselor beliau pandai menimbulkan suasana meriah dan ceria di dalam dewan.Beliau tahu situasai kami yang penat sepanjang perjalanan dan selama 3 jam bersama beliau  program berjalan dengan meriah dan santai.
 Malamnya kami ke Pasar Malam Berincang yang popular dengan pelbagai jualannya.

Sunday

Selepas sarapan dan check out pada pukul 9.00am,kami bertolak untuk menuruni Cameron Highland.Tak sah kalau tak singgah lagi di pasar jualan.Di KEA farm suasana di sini remind me situasi dan kesibukan yang sama  di Padang Besar yang pernah kami kunjungi tiga tahun lalu.

Sebahagian dari kami yang bergambar kengan dengan pn.pengetua

Bersama PKI Pn Rojmah sebelum meninggalkan hotel

Lyn My PA aka camera girl.Selalu diminta oleh rakan2 guru untuk mengambil gambar.Sempat bersembang dengan atuk Endon dan Hafiz di telefon awal pagi tadi untuk menyatakan kegembiraanya kerana dapat mengikut aku.

Sempat bergambar sebelum lawatan seterusnya ke Taman kaktus,ladang strawberry dan  ladang teh.

Leka dan mengasyikkan melihat keindahan tanaman kaktus di sini.Tak sedar masa yang diperuntukkan di sini sudah tamat till Nora called me telling that bus was waiting aku 2 beranak.Fifteen mins.of time given juga tidak memberi kami masa to pluck tea leaves di ladang teh.And my Lyn girl was so disappointed.

Saujana mata memandang.Ini juga membuat aku teringat akan kunjungan kami sekeluarga di negeri Jelapang padi yang cantik dengan keindahan sawah padinya yang luas terbentang.

Perjalanan turun agak selesa dengan pemanduan berhemah En.Jalil whose very cautious and concerned about passengers safety.Berhenti di Tapah untuk Solat dan makan.

A journey back to Country Home,I slept all the way home.Hubby dah sedia menanti.And I really appreaciated to him yang bergegas terus mengambil ice-pack when he saw my swelling ankle setibanya di rumah.Entahlah,mungkin kerana terlalu lama duduk dalam bas sewaktu turun dari Cameron ke Tapah barulah terasa sakit kaki ni dan timbul bengkaknya.Actually I fell in the bathroon during the rush to check-out.At least ada kenangan yang aku bawa  balik.

I end up my entry with a few more photos to be kept in as a memory.Kerana rasanya untuk perjalanan naik dan turun ke Cameron Highland  lagi tentunya akan buat aku kurang selesa.If I could,I just want to be up there,di taman bunga dan segala macam keindahan yang terdapat di sana tanpa perlu melalui laluan yang panjang dan bengkang-bengkok itu.

Laman Rindu  : Rayuan di puncak Genting oleh Alleycats menjadi  catatan melody perjalanan aku ke destinasi sebenar ke Puncak Cameron Highland.